O Dagmar Grossmann se vypráví nový vtip: “Víte, že má nejen nové BMW X6, ale i nový kabát? Totiž z ostudy kabát.” Letecká společnost Grossmann Jet Service, kterou vídeňská rodačka řídí pro jednoho z nejbohatších Čechů Karla Komárka, totiž přijde o prestižní letadlo, jedno ze tří ve svém portfoliu. Jeho rakouský vlastník neočekávaně ztratil nervy a než by ho nechal nadále jalově charterovat u Grossmann Jet Service, raději ho prodává. Samozřejmě s ohromnou ztrátou.
Inkriminovaným letadlem je lehká proudová Cessna Citation CJ2 z roku 2004. Do flotily Grossmann Jet Service přibyla začátkem roku 2011. Model s registrací OK-FCY nabízí komfort pro 7 pasažérů, z nichž šest sedí v individuálních kožených křeslech a v tradičním interiéru kombinujícím dřevo a laminát. Stroj má sice menší dolet i kapacitu než Cessna Citation CJ3, přesto plně obsazený dosáhne dva tisíce kilometrů daleko, což v regionu střední Evropa je výrazně poptávané optimum. Grossmann Jet Service ho přesto loni nedokázal prakticky vůbec vytížit.
Rakouská poradenská společnost Cyrom Group, majitel letadla, původně operovala stroj u Jet Alliance ve Vídni. Jenže na rakouském trhu je pětkrát větší konkurence. Rakouští provozovatelé zahlcují náročnou klientelu přibližně 250 letadly, zatímco v českém vzdušném prostoru jich krouží jen kolem padesáti. Navíc pro Grossmann Jet Service to byl vítaný doplněk do portfolia. Jinak má totiž společnost ve flotile už jen Hawker 900XP (spravovaný od roku 2008) a Komárkova “mazlíčka” Embraer Legacy 600, který jeho majitel, ropný magnát Karel Komárek prostřední, jenom nerad dává z ruky. A Dagmar Grossmann umí jedno perfektně, reprezentovat. Před krajany ze Cyromu vychválila sebe i svou společnost, se kterou letěla Pamela Anderson i dalajlama. A unešený Cyrom Group osudově kývl…
Ještě dnes se Grossmann Jet Service na svém webu pyšní “rozmanitostí flotily, která nám umožňuje uspokojit individuální požadavky našich klientů a přitom udržet vysokou kvalitu nabízených služeb.” Přitom to již není pravda. Společnost má jen dvě letadla, třetí majitel prodává. Viz tato internetová stránka.
Ano, majitel Cessny Citation CJ2 s registrací OK-FC si dal inzerát a po roce (ne)charterování u Grossmann Jet Service “reznoucí” letoun nabízí k prodeji. Kdyby byl tryskáč dostatečně vytížený, nikdy by takové ekonomické harakiri nespáchal. Zatímco nový stroj stojí podle Aircraft Blue...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům