Ano, ano, máte pravdu. Ferrari 599 GTB Fiorano bylo elegantnější. Jenže ta extrémní agresivita, která z nového F12berlinetta čiší do všech stran, je až prudce návyková. A to máme k dispozici jen pouhé fotografie, naživo se vůz ukáže až příští týden v Ženevě. Již nyní jsme si ovšem jisti, že ho budeme chtít! Komu by se ostatně nepodlamovala kolena ze zádě, které dominuje dvojice LED diodových světel, integrovaný difuzor a bzdné světlo evokující monoposty F1. A kdo by neskládal zálohu při obcházení přídě, jenž vypadá jako živá a doslova vás ponouká k uzavření partnerství na celý život. Také začínáte přemýšlet o vykradení banky?
Design karoserie vznikl ve spolupráci stylistického oddělení Ferrari a studia Pininfarina, přičemž důraz byl jako tradičně kladen na funkčnost. Přítlak se oproti 599 GTB zvýšil o 76 procent (při rychlosti 200 km/h tlačí Ferrari k zemi dalších 123 kg), zatímco koeficient odporu klesl na pouhých 0,299. Díky tomu novinka rovněž vykazuje o 30 % nižší spotřebu (15 l/100 km), ačkoliv je na základě síly pod kapotou nejvýkonnějším vozem, jaký značka vyrobila.
Modifikovaný motor V12 o objemu 6,3 l má sice základ v modelu FF, Ferrari ovšem výkon navýšilo na 544 kW (740 koní) a točivý moment na 690 Nm. Zrychlení z klidu na stovku se tak odehraje za pouhých 3,1 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost přesahuje 340 km/h. F12berlinetta tím za sebou nechává veškerá silniční Ferrari včetně dnes již legendárního Enza, o čemž svědčí o 1,23 sekundy...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům