Ne, nezbláznili jsme se, skutečně je tomu tak. Nové BMW M550d zpoza volantu doopravdy zní jako benzinový závodní speciál, nikoliv jen tak lehce nabušený dieselový sedan či kombi. Jenže bavorská značka mezi motor a kabinu zavedla tzv. zvukový generátor, který k vašim uším na základě sešlápnutí plynu vysílá skrze reproduktory ty nejlahodnější tóny na světě. Ano, je to relativní elektronické ošálení zákazníka. Ale propadnout těmto svodům je snadné. Zvláště, když je doprovází explozivní výkony na silnici!
BMW M550d jsme otestovali na zmoklých silničkách v okolí Mnichova, vhod tak přišel pohon všech kol xDrive. Jen díky němu jsme se mohli alespoň trochu přiblížit k reálným schopnostem bavorského super-sedanu. V hlavě jsme však neustále měli velké rozměry a hlavně vyšší hmotnost, která nám neustále připomínala fyzikální zákony a nemožnost pokořit je. Přesto se o to BMW se svou rychlostí neustále pokoušelo. Jako vůbec první sériově vyráběný osobní automobil světa používá tři turbodmychadla, která jeho 3litrovému šestiválci napomáhají k síle 280 kW (381 koní) a 740 Nm. Točivý moment je přitom dostupný v klasicky nízkých dieselových otáčkách (2000-3000 ot./min.), ovšem plný výkon přichází ke slovu až v rozmezí 4000-4400 ot./min. BMW tak ve své podstatě stvořilo první opravdu sportovní vysokootáčký turbodiesel na světě!
Sebedelší rovinka se díky tomu stává jen titěrnou čárou ve zpětném zrcátku. Jenže v tu chvíli nastupuje zrádnost této až absurdní rychlosti. Do zatáček přijíždíte ve dvakrát větším tempu, než je obvyklé, brzdový pedál tak bude znát kobereček mnohem důvěrněji než ten plynový. Všichni potenciální majitelé BMW M550d si proto musí připravit pořádnou sumu na pravidelné výměny destiček a kotoučů. Pokud se však budou rekrutovat z řad příznivců benzinové M5, není pro ně tato zpráva žádnou novinkou.
Ruku v ruce s rychlostmi, jakých M550d dosahuje, jde rovněž spotřeba. Na udávaných 6,3 l/100...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům