Subaru jede už 40 let na stálý pohon všech kol

Je to tak trochu paradox. Právě v roce, kdy japonská automobilka oslavuje čtyřicetileté výročí svého pohonu všech kol, přichází na trh Subaru BRZ. Tedy nejvytouženější model značky za posledních několik dekád, který je ovšem kupodivu vybaven pouze pohonem zadních kol. Po předokolce Justy se tak jedná o již druhý vůz narušující „firemní pravidla“. Máme se tedy začít obávat o tradiční hodnoty japonské automobilky? Ani náhodou! Do letošního 31. ledna totiž prodej modelů s pohonem všech kol dosáhl cifry 11 782 812. Znamená to, že minimálně každé druhé Subaru spoléhá na obě nápravy!

Prvním modelem, který byl pohonem všech kol vybaven, se stalo Subaru Leone Estate Van 4WD. Nejednalo se sice o první produkční čtyřkolku (tou je Jensen Interceptor), japonská automobilka však tuto technologii značně zpopularizovala. Zejména v souvislosti s modelem Impreza WRX STI a rallye. Pohon všech kol ovšem neznamená pouze větší rychlost v motorsportu, ale rovněž větší bezpečnost na silnici při zhoršených podmínkách. Pravda, spotřeba je v takové chvíli trochu vyšší. Kdo by ovšem nepřiplatil za jeden litr benzínu při vidině zábavného a přitom bezpečného návratu domů, že?

40 let neustálého vývoje se navíc projevuje v poměrně široké nabídce jednotlivých systémů pohonu všech kol. Pro modely Legacy 2.5GT či Outback 3.6R tak můžete volit technologii VTD-AWD, která výkon redistribuuje v poměru...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům

Napsat komentář