Chcete vydělávat? Jděte do Asie, radí firmám Prada po rekordním roce

Cože – krize? Ona je nějaká? Takto se pošklebují pod vousy v Pradě. Italská módní značka zaznamenala nejvyšší prodejní rekordy v historii, a to konkurence pláče nad hospodářskou recesí. Jak se jí to povedlo? “Šli jsme do Asie, zejména Čína je zlatým dolem,” zní jasná odpověď.

Nechceme při neděli nudit čísly, nicméně nejsou nezajímavá. Prada v obchodním roce, končícím v lednu 2012, navýšila čistý zisk o 72,2 procent oproti roku minulém. V konkrétních číslech vydělala čistých 431,9 milionu eur v porovnání s 250,8 milionu eur v roce 2010. Konsolidované čisté tržby stouply o 24,9 procent na 2,56 miliardy eur, maloobchod zaznamenal nárůst prodejů o 37,6 %. Růst tržeb a obratu byl samozřejmě logický, Prada loni otevřela 75 nových butiků v 17 zemích, jenže všimněte si, kde především: Rusko, Spojené arabské emiráty a Asie. “Již třetí rok po sobě je asijský a tichomořský trh absolutním obchodním tahounem naší společnosti,” uvádí Prada. Není první značkou, která se všemi silami snaží etablovat na nejlidnatějším kontinentu. Z českých společností se do Asie nejvíce...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům

Napsat komentář