Tohle není obyčejný Cayenne, ale verze určená pro opravdové fajnšmekry. Na semaforech sice prohrává s modelem Turbo o jednu sekundu, na okruhu však ztrátu vyrovnává jistějším podvozkem. Ten byl naladěn pro sportovní vyžití, ve srovnání s Cayennem S jeho světlá výška klesla o 24 mm. Rozměry obřího a luxusního SUV si tak uvědomíte až při odjezdu z orkuhu, kdy pohlédnete na rozházený nákup. Natolik se povedlo technikům přisát vůz k vozovce. Cena (pro německý trh)navíc byla stanovena na 90 774 EUR (2 269 350 Kč), za jednoho koně z 420členného stáda tak zaplatíte pouhých 5403 Kč!
Pohonná jednotka V8 byla oproti základu posílena o 20 koní, na rozdíl od předchozí generace Cayennu GTS je však spřažena pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou. To na jedné straně znamená otravný systém Start/Stop, na straně druhé však automat přináší jemné řazení při klidné jízdě a ostré povely při krocení závodních tratí. Při dosahování nejvyšší rychlosti 261 km/h ale zapomeňte na udávanou průměrnou spotřebu 10,7 l/100 km a počítejte spíše s pětinásobkem. Naštěstí, při akceleraci z klidu na stovku za 5,7 s a z 0 na 160 km/h za 13,3 sekundy je motor pouze...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům