FirstClass.cz slaví 1. narozeniny. Cesta od nuly k 19 000 čtenářů denně

Přesně před rokem, 28. dubna 2011, začal na internetu běžet portál FirstClass.cz. Online magazín původem zčásti britského, dnes již zcela českého vydavatelství First Class Publishing ten den našel své první tři čtenáře. Dnes patří k nejčtenějším serverům ve svém segmentu luxusních produktů a služeb, zajímavostí a byznysu.

Nejdříve nudná čísla. Nejčerstvější data o návštěvnosti a čtenosti webu máme z předvčerejška. Ve čtvrtek 26. dubna 2012 oficiální sčítací a analyzační systém Google Analytics zaznamenal (viz screen) na webu FirstClass.cz 18 952 reálných čtenářů, celkový počet návštěv ten den činil 19 600. Nevíme, zda je to hodně, nebo málo, důležité je, že naše aktivní čtenářská komunita neustále roste. Naše stránka na Facebooku má již 5597 fanoušků, za což jsme rádi, ale co je to třeba proti britskému Top Gearu, kterých jich má deset milionů? Musíme ještě zabrat!

Samozřejmě jsme server o všem a ne každým článkem se trefíme do všeobecného gusta. Ani by to nešlo. Každý má jiné zájmy a oblíbené oblasti. Nicméně například článek o brýlích Google sdílelo prostřednictvím sociální sítě do této chvíle 38 300 našich čtenářů. A to ještě není nejčtenější článek… Máme z toho radost. Vždyť za celý rok jsme pro vás napsali 1472 článků, které jste si přečetli 988 919 krát.

FirstClass.cz je ve svém segmentu specifický tím, že se od samého začátku snaží vyhýbat inzercím a placeným článkům. Odmítáme papouškovat marketingové a reklamní texty výrobců a prodejců, absolutně nepotřebujeme, aby nám “vhodný” názor někdo “předžvýkával”. Máme svou hlavu a své oči, abychom si sami udělali laický názor, jaký produkt nebo služba stojí za to. Stejně tak nepřipouštíme, aby si firmy z naší stránky dělaly vývěsní reklamní tabuli. Neprodáváme své čtenáře.

Chceme vás vybranými tématy především těšit a bavit. Protože nemáme patent na rozum, snažíme se spolupracovat i s dalšími weby. Těšíme se na spolupráci s Markem Chernoffem a webem marcandangel.com, který – podobně jako my – hledá důvod, proč se snažit jít dál a nerezignovat. I když názor je vždy věc subjektivní a individuální, tudíž netvrdíme, že jsme ti nejchytřejší a náš názor je jediný správný, stojíme si za každou větou, kterou publikujeme. Usilujeme o...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům