Ve Španělsku právě testujeme novou Toyotu GT 86. První dojmy?

Snad žádné jiné kupé není tak očekávané. A to nemá ve znaku Skákajícího koníka, ani nestojí miliony. Také se nepyšní dvanáctiválcovým motorem, který by mu udělil nejrychlejší akceleraci na všech semaforech světa. A jeho výkon jen s přimhouřeným okem a zamlženými brýlemi překonává dieselovou Škodu Octavii. Přesto budete mít z pekla štěstí, pokud se vám podaří novou Toyotu GT 86 letos zakoupit. České zastoupení totiž pro letošní rok „ukořistilo“ jen 40 exemplářů. A třicet z nich bylo zamluveno dříve, než mohl kdokoliv z jejich majitelů usednout za volant. Co za tak abnormálním zájmem stojí?

V prvé řadě rodokmen. Toyota sice posledních deset let byla známa jako značka vyrábějící ty nejnudnější rodinné modely pod sluncem, ve své historii však má pilíře, o něž se GT 86 mohla opřít. Stačí jen jmenovat 2000GT, MR2, Celicu nebo Supru, a rázem víte, o čem je řeč. A pokud ne, stačí shlédnout první díl populární franšízy Rychle a zběsile, který z posledně zmíněného dvoumístného sportovního vozu učinil nesmrtelnou legendu.

Totéž se očividně stane s novinkou, ačkoliv tentokráte za tím nevězí výkony konkurující Ferrari. Pouhých 147 kW (200 koní) totiž dnes k deklasování konkurence na semaforech nestačí. Posaďte se však za volant a zkuste pneumatiky stejné specifikace, jakou využívá také Toyota Prius, udržet na silnici. Zpocené čelo vám dokáže, že to rozhodně není snadné. Úsměv od ucha k uchu však na druhé straně jasně hovoří o zábavnosti, jakou vám nedopřejí ani čtyři Skákající koníci dohromady!

GT86 navíc není drahá. Jediná v ČR nabízená verze s manuální převodovkou vás vyjde na 799 900 Kč, dalších 40 000 Kč můžete připlatit za automat. I když bychom asi nepochopili člověka, který by...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům