Čachry s čísly nejsou v automobilovém průmyslu nic nového. Pokud bychom byli naprosto upřímní, tak musíme napsat, že podvádí všichni a ve všem. Jenže to bychom si museli veškerá slova vysoce postavených manažerů nahrávat, abychom měli důkaz. A ani ten by možná soudy nevzaly v potaz. Ostatně, vzhledem k tomu, že dotyční nejmenují svoje značky, nýbrž konkurenci, může jít pouze o čirou pomluvu. Nyní se však jedna světová automobilka práskla sama, přestože její záměr byl zcela opačný – Fisker se pouze chtěl pochlubit svým prodejním úspěchem. Značka však odkryla údaje tak podezřelé, že jim snad nemůže věřit ani její tiskový mluvčí.
Co se tedy stalo? V podstatě jen to, že Fisker oznámil prodeje za první letošní čtvrtletí. Podle šéfa značky Toma LaSordy firma dodala 1000 exemplářů, což jí vydělalo více než 100 milionů dolarů (1,9 miliardy korun). Jenže pokud víme, Karmu si koupil Leonardo DiCaprio, Al Gore a pár dalších aktivistů brojících za práva ledních medvědů. A samozřejmě také Justin Bieber. Jenže tím veškeré zmínky o majitelích končí. Tedy pokud v potaz nebereme zprávy o nefunkčních agregátech a řidičích čekajících na odtahovku. Je tedy možné, že Fisker lže?
Jasno by do celé věci mohlo vnést financování nového projektu Fisker Atlantic, což má být další hybridní sedan značky. Podle původních plánů totiž měl model debutovat již letos a stát neměl více než jeden milion korun. Produkce se však nakonec odkládá na rok 2014 (jestli vůbec) a cena vozu narostla o...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům