Severní smyčka Nürburgringu je očividně nejlegendárnější okruh světa. Testují zde veškeré automobilky a čas zde dosažený bývá pro někoho důležitější než zrychlení z klidu na stovku či maximální rychlost. Není proto divu, že do Zeleného pekla, jak okruh kdysi překřtil Sir Jackie Stewart, vyrazilo i Bugatti s nejrychlejším vozem planety. Značka si očividně chtěla s Veyronem Super Sport spravit renomé, standardní verze s výkonem 736 kW (1001 koní) totiž necelých 21 kilometrů zvládla za 7 minut a 40 sekund. Tedy pomaleji než levnější Porsche 911 GT2, Ferrari 458 Italia nebo Nissan GT-R. A rozhodně mnohem pomaleji než třeba Lexus LFA či Dodge Viper. Co myslíte, dokázal výkon 882 kW (1200 koní) zázraky?
S největší pravděpodobností nikoliv. Bugatti je totiž ve zveřejňování časů na Severní smyčce tajemnější než hrad v Karpatech. Již při svém prvním pokusu nepřipustilo ke standardnímu Veyronu jediného inspektora či zástupce okruhu, stejné cavyky provázejí i Super Sport. A jelikož se značka vůbec nikde svými výkony nepochlubila, můžeme...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům