Kdysi dávno se říkalo, že kabriolety jsou nepraktické. Pak jsme ovšem otevřeli kufr Lexusu IS 250C a zjistili, že nabízený objem je větší než u modelu se 4 dveřmi a pevnou střechou. Nevraživost se proto obrátila k elektromobilům a hybridním vozům, kterým je mimo vysokou cenu a nízký dojezd vytýkána rovněž nepříliš vysoká rychlost. Jenže i tomu je konec. Audi R8 e-tron, které se v závěru letošního roku objeví v prodeji, totiž zajelo 21kilometrovou Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 8 minut a 9 sekund. Tím překonalo benzinovým motorem poháněný Lexus IS-F, Mercedes-Benz C 63 AMG, Jaguar XKR, Porsche Cayman S či BMW M6, což rozhodně nejsou špatné skalpy. Automobilka však přiznává, že oproti produkční verzi byl vůz určený pro rekordní jízdu na Ringu lehce modifikován!
Nejedná se však o žádný podfuk, k nimž se na Severní smyčce přistupuje docela často. Zde dosažený čas totiž spolurozhoduje o prodejním úspěchu. Audi však zbytečně přehánět vůbec nemusí, e-tron by se stoprocentně prodával i bez titulu. S ním to však půjde o poznání lépe. Zvláště když...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům