Každý obchodník by chtěl mít vyšší tržby, ale obvykle kráčí již vyšlapanými cestičkami, které nové zákazníky tak nějak nudí nebo nezaujmou. Jinak to dělá Steve Varsano. Zakladatele The Jet Business jsme navštívili přímo v Londýně, kde sídlí jeho unikátní firma. Tedy, unikátního ani tak nic nenabízí. Unikátní je způsob, jak to nabízí. Je to obchod, který nikdo nečeká…
Londýn. Od Hyde Park Corner vede třída Grosvenor Place. Ještě než dojdete k zahradám Buckinghamského paláce, vyrazí vám dech něco docela netušeného. Šokujícího. Divte se – obchod s letadly. Výkladní skříň je větší než billboard a ani velkoplošná reklama by nezpůsobila takový údiv. Ještě nikoho nenapadlo prodávat letadla na ulici, až Varsana.
Což o to, pronajmout si komerční prostor, vyvěsit nějaký štít a odemknout dveře může kdokoli s čímkoli. Američan Varsano navíc ví, co nabízí. Není to hec. Tryskáče prodával už dříve, měl své kontakty, nicméně neustále přemýšlel, jak získat nové a neproměňovat se v bankovní makléře nebo burzovní brokery, slídícího v novinách, kdo kolik zdědil, kdo prodal jakou firmu, komu zvedli plat a může být tedy pro něj potenciálním klientem. Rozhodl se zrušit své call centrum a přejít do pasivní roviny. Otevřít si obchod a čekat. V případě jeho showroomu to ale tak docela pasivní není.
Word of mouth, jak Angličané říkají “tiché poště”, zajistil, že se informace o novém “butiku” okamžitě rozkřikla nejen po Londýně. Za výlohou se množili zvědavci, ale posléze zacinkal u vchodu první vážný zájemce. Není divu, obchod je svou koncepcí unikátní, a to napříč všemi segmenty. “Dovnitř nemůže běžný člověk z ulice, přijít lze jen na základě předchozí domluvy. Není to nezdvořilost nebo škatulkování klientů podle bonity. Nikdy nesoudím od pohledu. Vždyť i výstřední miliardář může přijít s igelitovou taškou a v ošoupaném oděvu. Opatření má zkvalitnit náš servis. Chceme se na zákazníka připravit, zajistit veškeré podklady tak, aby v obchodě již neztrácel svůj drahocenný čas a dostal žádoucí informace neprodlenně,” říká Steve Varsano.
Dalo by se říct, že v The Jet Business zájemce vstupuje do letadlové databanky. Je tu všechno, a nejen v papírech a fotografiích, ale i videozáznamech a 3D vizualizacích. Ty se promítají všude kolem. Avšak nikoli pouze formou filmu. Interiér má navodit atmosféru pohybu přímo ve vybraném typu letadla. Jedna z částí showroomu přímo ztělesňuje repliku kabiny Airbusu A319, který mimochodem stojí 19 milionů dolarů. Není to nejlepší stroj, jaký je k mání, ale je dostatečně názorný pro to, aby si budoucí majitel privátního jetu uvědomil,...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům