Přibude nový hotelový řetězec. Podržte se: Harrods!

Když se řekne “Harrods”, co se vám vybaví? Většině nejspíš obchodní dům. Ale co dál? Ano, luxus. Právě takovou asociaci vnímá také katarský předseda vlády Hamad bin Jassim bin Jaber al-Thani, který v roce 2010 koupil nejluxusnější londýnský obchodní dům Harrods za 1,4 miliardy liber, tedy více než 40 miliard korun. Harrods = luxus. Proto není možné zůstat jen u obchodního domu. Luxus je nutné rozvíjet. Z Harrods se stane značka luxusu. Hotelový řetězec! A ne ledajaký, globální!

 Upřímně, už před dvěma lety, kdy Harrods převzala šejkova společnost Qatar Holding, se v kuloárech hovořilo o tom, že na střeše nákupního centra vyroste hotel. Nástavbu ale britské úřady nepovolily. Katarský premiér a patnáctinásobný otec, který rád investuje do realit, posečkal a v hlavě uvážil nápad: využít koupenou značku v další byznys.

Hamad bin Jassim bin Jaber al-Thani je vysmátý, a není se co divit. Získal značku s historií sahající až do roku 1834. Tehdy založil Charles Henry Harrod obchod se specializací na čaj. Nebyl by možná dosáhl velké slávy, kdyby se za 17 let nekonala v Hyde Parku první Světová výstava v historii. Zručný Harrod se prosadil, proslavil a malý podnik s potravinami v oblasti Knightsbridge se vzmohl.

Syn Charles Harrod rozšířil...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům