Ředitel hotelu Kempinski se brání: Pro české zákazníky dělám dost

Není zvykem, aby se zahraniční hotelové řetězce v Česku příliš soustředili na české klienty. Doposud byly hotely živy zejména z turistů. Ale v Evropské unii klesá životní úroveň, méně se cestuje a mezi prvními si tento trend uvědomil Peter Knoll, generální ředitel Kempinski Hybernská Prague. Původem Němec. Přestal se koncentrovat jen na cizince a důležitý opěrný pilíř si začíná vypracovávat z Pražanů a Čechů obecně. Jde jim naproti svou unikátní politikou, tak vzácnou mezi pětihvězdičkovými hotely v Praze. Dělá správně? A dělá toho pro Čechy dost? On věří, že ano. Ostatně na jeho straně jsou činy.

Z Kempinski Hybernská Prague se v poslední době stal magnet. Přitahuje svatby. Na léto je objednáno 50 obřadů. Ostatně tento hotel má výraznou přednost. Největší soukromou zahradu v centru Prahy (1800 metrů čtverečních). Navíc se zpřehlednily gastronomické akce a kuchyně získala renomé i díky šéfkuchaři, který – jak jsme již psali – dodává jídla do letadel ČSA směr Abú Dhabí. O hotelu se začalo hovořit nejen v Česku a doporučení je silný obchodní nástroj, silnější než drahá reklama. V Kempinski Hybernská Prague se rázem ubytovali ukrajinský miliardář Viktor Pinčuk, švédský král Carl XVI. Gustaf, irský zpěvák Bob Geldof a boxerský šampion Vitalij Kličko a Peter Knoll si s nimi potřásl rukou, tak jako v minulosti s britskou královnou, nepálským králem, Eltonem Johnem či jezdci Formule 1. Knollova strategie navíc prospěla celé síti. Pro Čechy se stal Kempinski symbolem dostupného luxusu a rádi mu zůstávají věrni i v zahraničí. Požádali jsme jej o rozhovor a zde jsou odpovědi:

Jak byste popsal dnešního typického hosta hotelu Kempinski Hybernská?
Většina našich hostů přijíždí do Prahy za odpočinkem a poznáním. Chtějí si město užít, ať už v podobě návštěvy se zaměřením na kulturu, prohlídky památek nebo při speciálních akcích. Zaznamenáváme však i rostoucí poptávku z řad hostů přijíždějících pracovně a hledajících klidný hotel, který nabízí individuální služby a uspokojení jejich konkrétních potřeb.

To hovoříte o cizincích. Co nejvíce přitahuje Čechy?

Naším cílem je být přívětivým místem pro obyvatele Prahy a celé České republiky, a to zejména prostřednictvím naší kulinářské nabídky. Proto jsme zavedli cenovou strukturu nabízející skutečně dobrý poměr ceny a hodnoty. V lednu a únoru jsme pro místní komunitu otevřeli restauraci Le Grill se speciální nabídkou v rámci Grand Restaurant Festivalu. V nabídce bylo i tříchodové menu za cenu do 700 Kč. V létě navíc na zahradním barbecue nabízíme akci „all you can eat“ za pouhých 890 Kč a denně máme Happy Hour v Baru, Lobby Lounge a na zahradě, během níž lze ochutnat exkluzivní koktejly od 140 Kč.

Vyplatila se investice do největší hotelové zahrady v centru Prahy? Jak ji využíváte?

Zahrada je určitě jedním z unikátních prvků hotelu. Letos jsme do ní investovali další dva miliony korun, pořídili jsme novou markýzu, několik stanových přístřešků, kde mohou hosté odpočívat, a řadu dalších doplňků, které zde nelze ani vyjmenovat. Je otevřena denně od rána do večera, speciální akce však končí nejpozději ve 22 hodin. Kromě svatebních hostin si velkou popularitu získalo i tradiční barbecue, pořádané každý čtvrtek od června do září s hudebním doprovodem od našeho vlastního DJ Marwin Shamma.

Na zahraniční státníky byl dříve Hilton Prague, na celebrity Four Seasons a Mandarin Oriental. Kdo byl váš nejvýznamnější host?

Jsme maximálně diskrétní, co se našich hostů týče, ale mohu prozradit, že nejvýznamnějšího hosta jsme zde měli zkraje jara, kdy v našem hotelu pobyla Jeho Výsost Carl Gustaf. Švédský král byl v Praze na obchodní cestě se skupinou zástupců švédských firem. Hostili jsme i Sira Boba Geldofa, který v Praze předával ocenění při udělování cen Trebbia 2012 na radnici.

V čem jste, podle vás, začali získávat náskok? V čem jste jiní oproti ostatním pětihvězdičkových hotelům v Praze?

Největší rozdíl začíná již u názvu. Většina hotelových společností má ve svém pojmenování slova „Hotels & Resorts“, my se však nazýváme „Hoteliers since 1897“ (Hoteliéři již od roku 1897). Jsme známí vysokou kvalitou našich služeb, jedinečností hotelů, které začleňujeme do svého portfolia, a hodnotou, kterou přinášíme jak našim hostům, tak vlastníkům námi spravovaných nemovitostí. Máme dva klíčové požadavky, z nichž jeden nebo ještě lépe oba musí splňovat každý hotel, který zařazujeme do svého portfolia. Zaprvé se snažíme najít klíčovou lokalitu a usilujeme o to, abychom byli považováni za „nejlepší“. Kromě toho chceme být vždy v daném městě jedineční. Například v Dubaji máme hotel s napojeným lyžařským dómem, v Číně máme několik hotelů s originální pivnicí „Paulaner Bier Haus“ a v Praze máme jedinečnou zahradu, zkrátka něco, co byste na Starém Městě určitě nečekali.

Češi se i v zahraničí učí stále více využívat služeb sítě Kempinski, na čemž máte přímou zásluhu. Čím je ale pražský Kempinski tak výjimečný, že to v cizině nejspíš nenajdeme?

Budova pražského hotelu je určitě jednou z našich...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům