Famózní! A tak ojedinělé! Zásobovací plavidlo poprvé přitáhne větší pozornost než miliardové superjachty, kterým má krýt záda. Smekáme před designéry modelu Sea Axe. Je to podobné, jako kdyby karavan svým vzhledem zastiňoval luxusní automobil.
Na blížící se Monaco Yacht Show (19.–22. září), přehlídce toho nejnovějšího, nejlepšího a nejinovativnějšího v jachtařském světě, Sea Axe za ošklivé kačátko určitě nebude. Naopak, jen zkušený znalec ve futuristických tvarech rozpozná, že se do vln nezařezává příď superjachty, ale zásobovacího plavidla.
Nizozemská loďařská společnost Amels má se stavbou zásobovacích plavidel pro jachty nejvyšších kategorií rozsáhlé zkušenosti. Její menší typy Sea Axe 37 a Sea Axe 50 se staly nepostradatelnou součástí každoročních dlouhých plaveb jachtařské honorace, která odmítá, aby ji na moři zásobovaly obyčejné otřískané tendry.
Na zakázku Moran Yacht
Sea Axe 6711 překonává všechno, co v této kategorii doposud vzniklo – sedmašedesátimetrové plavidlo zejména svým futuristickým designem dokáže zastínit mnohé ze superjachet, které bude od letošní sezony zásobovat.
Sea Axe postavili v nizozemské loděnici Damen na zakázku společnosti Moran Yacht and Ship. Ta konstruktérům zadala loď, která by byla schopná na velké vzdálenosti vysokou rychlostí dopravovat zásoby na ploše větší než 200 metrů čtverečních.
Stavitelé Moranovy požadavky ještě překonali; Sea Axe disponuje úložným prostorem velkým 235 metrů čtverečních. Záďová nástavba je dostatečně robustní, aby mohla ubytovat helikoptéru se vzletovou hmotností maximálně pět tisíc kilogramů. Kromě standardních zásob loď může převážet sety vodních skútrů i lehké čluny do velikosti ding.
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům