Když se řekne Veuve Cliquot, v překladu Vdova Cliquotová, zavání to antikvou. Jenže nová Veuve Clicquot Ponsardine je hodně mladou vdovou. A žertovnou. V kontrastu k archaickému nádechu názvu ji totiž zatavili do konzervy od sardinek. Fór, jakých je ve stojatých vodách šampaňském designu málo, nás potěšil.
Jak to Francouze napadlo a proč to globální CEO Stephane Baschiera schválil? Historie. Dovolte úryvek ze životopisu značky: Tu zakládá Philippe Clicquot-Muiron (v roce 1772, tj. před 240 lety), mimo jiné jako první vytváří růžové šampaňské. Jeho následník, syn François, se žení s Barbe-Nicole Ponsardin, ta ovšem záhy, v roce 1805, ovdoví. Ale ponechává si příjmení Cliquot a odvážně přebírá firmu.
Není žádný nazdárek, jako první začíná při výrobě šampaňského používat remuáž (setřásání) a degoržáž (odstraňování kalu z kvasinek). Cliquotova vdova postupně obsazuje 280 hektarů vinic ve všech nejlepších oblastech. Dnes značka patří do portfolia LMVH nejbohatšího Evropana Bernarda Arnaulta a žlutá viněta je symbolem chutě, stylu i vtipu. Jak jsme vypátrali, tatínek Madame Cliquot byl roku 1813 jmenován říšským baronem, a když mu Napoleon I. umožnil při příležitosti vyznamenání vytvořit si výsostný erb, Nicolas Ponsardin si sebeironicky pohrál se svým příjmením. Na...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům