V letadlech končí sedadla, začínají rovná lůžka. ČSA nadále zůstávají v pravěku

Zatímco nízkonákladové aerolinky plánují cestování vestoje jako v autobuse nebo vlacích Českých drah, Američané myslí nejen na “vejvar”, ale i pohodlí cestujících. Závidíme jim. Ano, my máme Jágra, ale oni American Airline. Letecká společnost podle našich informací začne v listopadu 2013 používat na transkontinentální lety novou letku strojů Airbus A321 a Boeing 777-300, kde v první a obchodní třídě budou speciální sedadla, nebo spíše lehátka. Číst si pasažér může vsedě, následně však sedadlo může sklopit do ÚPLNĚ rovné 18stupňové polohy. Dosud žádná jiná aerolinka nic podobného v takovém rozsahu momentálně nenabízí ani neplánuje. Má to důvod: ubrala by si v kabině, jež pro daný typ letadla je standardizovaná a nelze ji nafukovat, prostor pro několik řad sedadel a snížila by si zisk z letenek.

Přímý let z New Yorku do Kalifornie trvá šest hodin. Tedy stejně jako přímý let z Prahy do Dubaje. Být tak dlouho uvězněn na sedadle, které lze maximálně mírně polohovat, není moc příjemné. Někdo musí praktikovat osvědčené cviky, aby v dlouhodobě strnulé pozici nezdřevěněl. A když letíte přes noc, je to utrpení. Spát vsedě je sice stále lepší než spát vestoje, ale nejsme sovy a s poležením jako v posteli se to srovnat nedá. American Airline se tak stane jedinou společností na světě, která...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům