BMW chce příští rok prodávat auta v e-shopu

Šílené, říkáte? No, když se online prodávají pozemky a kalhotky, proč by nemohla i auta? Německá automobilka BMW je první, kdo vážně uvažuje o tom prodávat vozy po internetu. Projekt má začít příští rok v souvislosti s prodejem vůbec prvního elektromobilu i3 a hybridu i8. Krok BMW samozřejmě vzbuzuje úžas, nesouhlas a hlavně otazníky.

Značka chce jít s dobou, o tom žádná. Možná jsme příliš zkostnatělí a jen si to neumíme představit. Fakt je, že i vedení automobilky přiznává, že jednu mouchu tento nápad má. Zájemci si totiž nebudou moci vůz předem vyzkoušet. Prostě jim po provedení platby bude přistaven, a hotovo. Němci se hájí zákonnou možností každého spotřebitele v případě nespokojenosti jakýkoli produkt do určité doby od zakoupení vrátit bez udání důvodu s garancí navrácení peněz. Jenže otázkou je, zda si to BMW nepředstavuje jako Hurvínek válku. Auto není tričko nebo skříň.

Ale pojďme s pravdou ven. Bavorské značce nejde ani tak o modernost, jako o šetření nákladů. A vynecháním sítě dealerů nepochybně ušetří ve prospěch klienta zajímavou marži. Také je fakt, že dealeři jsou do jisté míry konkurencí hlavního zastoupení/sídla značky v dané zemi, které také s vozy obchoduje. Jisté je, že jde zatím o úvahu, kterou musí BMW dopracovat a propracovat, nemá-li tento výkřik do tmy skončit obchodní katastrofou. Červená kontrolka už varovně svítí ze USA, kde legislativa mnoha států nedovoluje přímý prodej automobilky konečnému spotřebiteli. Výslovně vyžaduje prostředníka, na kterého si v případě potřeby může sáhnout a popohnat ho k trestní odpovědnosti. BMW samozřejmě také čeká, jak vůbec veřejnost nové modely přijme. V příštích dvanácti měsících proto zrealizuje tzv. BMW iBorn Electric Tour, prezentační turné začínající v Římě a směřující po šesti velkých evropských metropolích. O Prahu by jít, alespoň v první fázi, nemělo.

A co si vlastně přes internet budete moci koupit?

1) BMW i3

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům