EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR. Na světě asi není komplexně lepší letecká společnost než Singapore Airlines. Dokládají to nejen počty ocenění – ty vem čert, “objektivních” žebříčků známe tisíce – ale hlavně nezvratná fakta a čísla. Singapurci však nejsou spokojeni. Tvrdí, že poslední roky nečinně přešlapovali na místě a konkurence je dohání. Chtějí opět odskočit. Jak vyplývá z našeho rozhovoru s viceprezidentem této společnosti, najali si vyhlášené designérské společnosti na to, aby byli zase suverénní jedničkou. Například dosud nepřekonatelné kabinky se mají stát ještě lepšími. Také vám to připadá jako reklama na prášek, po kterém bílé prádlo bude ještě bělejší? Singapurce je ovšem nutno brát vážně. Zatím vše splnili do puntíku.
Pokusíme se o maximální stručnost, ale jen výčet primátů není krátký. Singapore Airlines jako první aerolinie koupila a nasadila do provozu největší dopravní letadlo Airbus A380. Cestující poprvé seděli v této nejprostornější sedačce v business class na světě. Její šířka je 86 centimetrů (34 palců) a lze ji snadno polohovat na zcela ploché pohodlné lůžko. Abychom předešli nedorozumění: Slovem “ploché” míníme, že ležíte. Ne pololežíte jako dosud v Emirates. Ne polosedíte jako v ČSA.
Kabinky v první třídě jsou kapitola sama pro sebe. Dokonce oficiálně nejsou vedeny jako “first class”, ale “nad první třída“. Jsou natolik jedinečné, že řada bohatých Čechů, kteří je jednou ochutnali, místo přímého letu s jinou společností volí přelet do třetí destinace, odkud létají Singapore Airlines se svými kabinkami. Ano, raději ztratí několik hodin cesty navíc, jen aby zažili takzvané Suites 380. Tak se říká kabinkám. Je to cosi, o čem se nezdá většině majitelů privátních tryskáčů – tedy pokud nejsou Petr Kellner, který má ve svém Boeing Business Jetu i ložnici.
Představte si, že vlastníte nebo si pronajmete soukromý jet, zaplatíte ranec peněz a nakonec letíte jako skrčenci ve výrazně menším pohodlí než pasažér v kabince Singapore Airlines, který navíc za letenku zaplatil daleko méně. Přitom nejde jen o soukromí kabiny s posuvnými dveřmi, ale i dění kolem. V kabině totiž i při rozložení velkého, volně stojícího lůžka stále zůstává dostatek místa pro různá jednání a jiné zajímavé aktivity. Navíc sousední kabiny lze propojit a s partnerem mít dvoulůžko.
Občerstvení v této nadtřídě probíhá tzv. à la carte, tedy volbou z jídelního lístku, a to kdykoli během letu. To znamená, že nečekáte, kdy vám někdo něco přinese. Tady když máte chuť, VYBÍRÁTE si jako v restauraci. A stejně jako v restauraci vám menu připravují šéfkuchaři, ne letuška a ohřívák nebo mikrovlnná trouba.
Pokud určitý typ letadla kabinky z důvodu kapacity a velikosti nemá, potom první třída Singapore Airlines představuje aspoň toto nejprostornější křeslo v oblacích. Šířkou 89 cm překonává všechna konkurenční sedadla ve stejné třídě. Je ručně vyrobeno z mahagonu a jemné kůže, stisknutím tlačítka se mění na prostornou, zcela rovnou postel. Vaše je věnované ložní prádlo a připravené doplňky Givenchy.
Gurmánské menu je kdykoli servírováno na porcelánu...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům