Jak se potkala dvě Bugatti s věkovým rozdílem 80 let

Kalifornie, městečko Carmel, prosluněný Quail Lodge Golf Club. Právě tady se sešli milovníci aut při akci Quail Motorsports Gathering a největší pozornost přitahovaly dvě bugatky. Od sebe je dělilo na dálku jenom 5 metrů, ale rokem výroby více než 80 let. Ten mladší stál pyšně na silničním “piedestale”, staříček potupně na trávě.

Toto závodní Bugatti Type 37A patřilo k nejrychlejším vozům přelomu 20. a 30. let minulého století. Vyrábělo se od roku 1927 o výkonu 80 až 90 koní. A dokonce s vylepšenými bubnovými brzdami. Jeden z vyrobených kusů byl zachycen v roce 2009 na srazu historických vozidel v Chomutově a podívejte se, jak mu to jelo…

Stejným kouskem se po klubu vesele projížděl sběratel aut a moderátor Jay Leno. Jízdu si užíval, ani ruce k řízení nepotřeboval…

Je kuriózní, že Leno – a nejen proto, že je celebrita – přitahoval mnohem větší pozornost než novotou vonící Veyron. Aby se Radim Passer, majitel společnosti Passerinvest a jednoho takového Veyronu v České republice, a případní další zámožní vlastníci výstavních supersportů necítili dotčeni, že za desítky milionů korun získali snad tuctové auto, které nikoho nezajímá, tak možná právě proto vzniklo Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse v úpravě Bianco & New Light Blue. Ano, na věčnou připomínku krásného veterána Type 37A. Jiný z hlediska barevného schématu je pouze interiér, prošívaná sedadla u Veyronu mají hnědou kůži Cognac. Jinak jako by si pradědeček s pravnoučkem z oka vypadli, co říkáte?

Poslední vyráběná edice Veyronu je po vzoru bugatky ze 20. let sice otevřená, ale přídomek Vitesse ve francouzštině znamená “rychlost”. Pochopíte po nahlédnutí na rychloměr. Vitesse má techniku z Bugatti Veyron Super Sport, který překonal světový rekord produkčních automobilů rychlostí přesahující v průměru 431 km/h. Model Vitesse ovšem není uzavřený, což má vliv na maximální rychlost “pouhých” 410 km/h při famózní akceleraci z nuly na stovku za 2,6 sekundy. Osmilitrový přeplňovaný motor W16 s čtveřicí turbodmychadel pracuje s výkonem 1200 koní a točivým momentem 1500 Nm. Na prodej je za 1,77 milionu eur, což v dnešním nevalném hospodářském období vypadá na hodně rozmařilou investici. V příštím vydání tištěného FC, které vyjde 11. září, se díváme na Bugatti z opačné strany: Jakou investicí je veterán této značky. Máte se na co těšit. Přednostní výtisk z limitovaného nákladu si lze rezervovat mailem na adrese [email protected].

A teď už se pokochejme novinkou v ceně 1700 průměrných platů v ČR:

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům