Přišli jste o práci? Tak si vytvořte novou obživu. Je to tak snadné… Tady máte příklad za všechny. Byznys jako řemen. Čech by řekl “hloupost”. Jenže cizinec vyjekne “wow”! Český fotograf a designér Kirill Rudenko se už zřejmě dost nafotil a nanavrhoval, a tak se rozhodl trhat “low hanging fruit”, jak říkají Britové, nízko visící ovoce. Proč se natahovat na nejvyšší větve, když v jednoduchosti je krása?
Rudenko prodává to, co je všude kolem nás zadarmo, a přitom v podobě, za jakou vypohodovaný cizinec rád něco zaplatí. A tak nabízí suvenýr ze srdce Evropy, který je nápaditější než talířky, pohlednice a bábušky. Plechovky pražského vzduchu. A obchodní nesmysl to opravdu není. Jeden zahraniční portál dnes dokonce vyhlásil: “Konzervovaný vzduch je nejlepší suvenýr, jaký si za peníze můžete dopřát!”
Když se pokusíte nadnést nad bizarnost, zjistíte, že je to svým způsobem ideální nápad do současné hospodářské krize. Cizincům vzkazuje, že nemusejí létat přes půl planety. Mohou si doma otevřít knižní publikaci o Praze, pustit si dokument na DVD, plzeňské pivo seženou i ve svém obchodě a jediné, co jim chybí, je pražský vzduch. Rudenko je natolik rafinovaný, že do odstavce “složení vzduchu” anglicky vepsal: 20 % z Václavského náměstí, 20 % z Karlova mostu, 25 % ze Starého Města, 15 % z Pražského hradu, 10 % z Malé Strany a 10 % ze Zlaté uličky.
Možná byste měli dvě námitky: 1. Jak vzduch z různých míst míchá, 2. Jak se pražský...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům