Nejvýkonnější Mercedes-Benz od AMG jezdí na elektřinu. Překvapení, kterému tleskáme

Člověk odnepaměti rád překonával rekordy. A když je překonal, nastavil si novou laťku. Elektromobily byly ještě před časem synonymem ekologie, ale současně i pomalé opatrné jízdy. Tento mýtus definitivně padl na autosalonu v Paříži. Mercedes-Benz ve spolupráci s AMG sestrojili elektromobil, který výkonnově překonává vše, co dosud získalo emblém AMG. 552 kW, 750 koní. Fascinující!

Mercedes-Benz SMS AMG Coupé Electric Drive je německou automobilkou trochu předčasně prezentován jako nejrychlejší elektricky poháněný vůz světa, což není ještě pravda. Chorvatský Rimac Concept One s výkonem 1088 koní akceleroval z nuly na stovku za 2,8 vteřiny, baterie měla kapacitu 92 kWh a vydržela bez nabití 600 kilometrů. Je tu jedno ALE. Vůz stále není sériově vyráběn, což by Mercedes-Benz měl být. V té chvíli se nejrychlejším elektroautíčkem skutečně stane. Čtyři 400V lithium-ionové baterie o kapacitě 60 kW mají dohromady výkon 552 kW a obstarávají točivý moment 1000 Nm. S Rimacem se nemůže srovnávat méně než poloviční dojezd pouhých 250 km. Zrychlení AMG 0–100 km/h je za 3,9 sekundy, tedy o sekundu pomalejší. Pro srovnání: nejrychlejší benzinem poháněné SLS AMG, 583 koňové SLS AMG GT, potřebuje v téže disciplíně 3,6 sekundy. Víceméně zanedbatelný rozdíl, pokud uvážíme, že elektromobil tíží břemeno v podobě baterií.

SLS AMG Electric Drive má jít do prodeje příští rok za děsivých 10,25 milionu Kč, což je více než dvakrát nad cenovou hladinou běžného SLS. Jistě, rádi bychom řekli, že je to přemrštěná cena mimo realitu, nicméně v tomto se omlouváme, nedokážeme být objektivní. Za ta “gullwingovská” křídla, dveře vyklápějící se nahoru, by nám ta hodnota rodinného domu – mít ji na kontě – prostě stála…

Krásný způsob vyklápění dveří vzhůru nastolil Mercedes-Benz 300 SL v roce 1954. Vysoké prahy si tehdy vyžádaly odlišné řešení zavěšení dveří, což se uskutečnilo právě hydraulickými vzpěrami dveří na střeše auta. Otevřené dveře vypadaly jako křídla racka, proto pojmenování...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům