Nejsnáze vydělané peníze? Z vody. Tak prostě to vždy mnozí viděli. Prodej balené / lahvované vody se zdá bez rizika. Výrobní silou je příroda, která nebere žádný plat. Stačí čepovat, lahvovat a prodávat. Odbyt nemá brát konce. Vždyť voda je základní potřebou člověka. Bez vody a vzduchu nepřežije. Přesto: Co když přestane balenou vodu potřebovat? V Česku tento trend začal. Svaz výrobců nealkoholických nápojů oznámil, že kvůli krizi klesla meziroční spotřeba džusů a balených vod o 2 procenta na 25,07 milionu hektolitrů. Lidé pijí vodu z kohoutku a ochucují si ji sirupem.
Jsme u hlavního průšvihu vody. Představte si, že ji prodáváte. Co teď? Její kvalitu zlepšit nemůžete, voda je voda. Nemůže být luxusnější, limitovanější. Prodejci se snaží tisknout etikety s populárními nápisy “0 % kalorií” a “0 % tuku”, ale to je fabulační taktika, která volá jen po pokutě. Každá voda je totiž bez kalorií a tuku.
Jak ze začarovaného kruhu? Zajímavým směrem se vydala Evian. Francouzská značka, čerpající minerální vodu z více zdrojů na jižním břehu Ženevského jezera, se rozhodla obměnit láhve a etikety. Vytvořit z vody kult a tradici. Vydaná tisková zpráva popisuje novinku málem jako osmý div světa: “Evian 1925 Vintage Bottle obsahuje speciální výroční karton, originální francouzský text a růžovou etiketu, která kompletně popisuje výhody minerální vody a její historie.” Pochybujeme, že nám voda bude lépe chutnat, nicméně je vidět, že majitel Evianu, francouzská národní společnost Danone, nepřešlapuje na...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům