Až se někdy budete divit, kolik stojí obyčejná lahvovaná voda, vzpomeňte si na tento článek. Jak jsme již psali nedávno, citelné snížení poptávky po balené vodě donutilo velké firmy konat. Přilákat na vodu. Jenže protože na vodě se nic vylepšit nedá, nejde pozlatit ani jinak “vytunit”, jdou značky cestou zatraktivňování obalů. Zákazník to samozřejmě zaplatí v ceně. Pro francouzskou značku Evian, čerpající minerální vodu z několika zdrojů na břehu Ženevského jezera, dumala americká designérka Diane von Fürstenberg. Ve své pracovně v New Yorku pak vydumala láhev, která má vtip. Kolik bude stát, prozatím není jasné, ale zřejmě po otevření láhve zalitujete, že je uvnitř “jenom” voda. Cenovka bude možná zralá na panáka.
Nejefektivnější byznys je samozřejmě spojen s produkty, jejichž výroba nic nestojí, protože výrobcem je sama příroda. Už jsme psali o Čechovi, který úspěšně prodává vzduch v konzervách. Ještě lepším byznysem je voda. Tato láhev je báječným důkazem, proč si velké značky najímají velké mozky. Pro nápad. Když láhev vidíte, říkáte si: “Tsss, tohle bych vymyslel(a) taky…” Nejžádanější nápady jsou totiž ty jednoduché. Diane von Fürstenberg vlastně neudělala nic jiného, než že si na láhvi pohrála se třemi slovy, které jsou obchodně...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům