Konec manuálního přehazování na kole, řadit za cyklistu bude iPhone

MEZERA NA TRHU. FirstClass.cz průběžně inspiruje své čtenáře k podnikání v oblastech, ve kterých buď nepodniká nikdo, nebo podniká někdo s mizivými výsledky. Respektive, někdo podnikat začíná a odhaluje tak mezeru na trhu. V Anglii renomovaná společnost vehementně pracuje na automatické převodovce pro jízdní kola. Chystá i prodej, ale hledá partnera na kontinentální Evropě.

Zlepšení převodovky je už od 90. let tématem mnoha výrobců. Japonská firma Sun Tour začala s elektronickým řazením, tzv. přesmykačem. Signály k převodům nešly kabelem mechanicky, ale elektronicky. Jinak posun nenastal. Francouzská firma MAVIC poté vytvořila elektronický systém Z.A.P. pro zadní přehazovačku. Pokynem na řidítkách se v přehazovačce aktivoval selenoid, který distribuoval informaci na rotační kladku a ta mechanicky přehodila rychlost nahoru či dolů. Dráha posunu byla řízena mikroprocesorem. Nadějná byla váha, celý systém i s baterií měl jen 320 gramů, bohužel jakmile začalo pršet, padla mlha a zvýšila se vlhkost, systém vypověděl službu a cyklisté mohli svá kola hodit do pangejtu.

Poslední pokus nabídl japonský výrobce Shimano. U horského kola vypustil klasické páčkové řazení a instaloval elektronické sekvenční řazení po vzoru automobilu. Byl to kočkopes. Na řidítkách totiž zůstávala dvě malá tlačítka. Systém sekvenčního řazení se snažil sám nastavovat vhodný převod na kazetě podle aktuální rychlosti a tempa. Problém...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům