Japonci jsou hlavičky. Vyřešili důležitý problém všech manažerů, kteří potřebují solidně působit, v obleku s dlouhými rukávy, ať je zima nebo vedro, a pak mají potíže, když se při jednání zapotí a v podpaží jsou nevábné koláče. Fuj! Nemohou se zapomenout, natož popoběhnout, aby tělesná zátěž a potní žlázy nevykonaly své. Potit se = ztrácet sebedůvěru, a to při jednání není vůbec příjemné. Japonská značka Deoest má ale dobrou zprávu: vytvořila košile, spodní prádlo a ponožky, ze kterých nejde pach, ale naopak vůně! Ano, oděv bude vydávat “věčný deodorant”.
Proč se až v nouzi naléhavě shánět po deodorantu, když je lepší zpocení předejít? Japonci vytvořili látku s obsahem keramických nanočástic. Vědec už nepotřebuje číst dál. My, laikové, jsme ale museli zjistit, co jsou keramické nanočástice zač. Naučné slovníky říkají, že nanotechnologie je věda zabývající se cílenou a přesnou manipulací s jednotlivými atomy a molekulami tak, aby vznikl nový objekt. Tím objektem může být i vůně. Využívá se přitom struktury a vlastností nanočástic o velikosti 1–100 nm, tedy asi desetitisíciny tloušťky lidského vlasu. Keramické nanočástice mají dobré reference například z kosmetiky. U laků na nehty dokážou v kombinaci s patentovaným polymerem a změkčovadlem obstarat adekvátní konzistenci, perfektní krytí, dobrou odolnost, vysokou barevnou brilanci a činí lak více odolným proti odloupnutí. S nanočásticemi se pracuje i jinde. Potravinářské firmy z nich vytvářejí obaly pro zvýšení trvanlivosti i kvality potravin, některé je vsouvají přímo do potravinových doplňků – dochází pak k lepšímu využití látek obsažených v jídle. Skláři keramickými...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům