Nový McLaren smí jenom na okruh, přestože proti SuperVeyronu je žabař

Přiznáme se, že nám včera publikované Bugatti SuperVeyron (1600 koní, 0–100 km/h za 1,8 sekundy a maximální rychlost 465 km/h) nedalo spát. Abychom si uvědomili brutální potenciál, který skrývá, rozhodli jsme se ho porovnat s další novinkou, která bude pokřtěna v podobné době. Ale pozor, nový McLaren je čistě okruhový vůz. Tedy, závoďák. SuperVeyron, s nímž se může do běžného provozu, by tedy měl dostat teoreticky na frak. Jenže nedostane. Naopak. Teprve ve světle McLarenu jde ze SuperVeyronu hrůza a ptáme se: Jak to, že může na silnici?

Zdůrazňujeme, McLaren MP4-12C Can-Am GT smí pouze na uzavřený okruh. Není způsobilý do veřejného provozu. Na druhou stranu řidič nemusí disponovat závodní licencí, na okruh jej tedy vpustí při jakýchkoli track days. Že nejde pouze o ojedinělý neúspěšný výkřik, svědčí fakt, že ze srpnové studie vznikne počínaje březnem 2013 produkční verze omezená počtem 30 kusů. Každý z majitelů-supersportovních nadšenců zaplatí v přepočtu 11,9 milionu Kč. Á propos: za jeden SuperVeyron si může dovolit 4–5 nových McLarenů… Už to něco signalizuje.

Kdyby se mohlo na souboj těchto žihadel sázet jako na koníčky, bookmakery by na stranu McLarenu asi přechýlila výbava. Z porovnání totiž SuperVeyron vychází jako neškodný výletní vůz. Na palubě komfort, i držáčky na pití, zatímco kabina McLarenu je závodně minimalistická, lemuje ji dokonce ochranný rám schválený mezinárodní automobilovou federací FIA. To bude výkon a rychlost, olíznete se…

Pohled dovnitř pravděpodobnost výhry McLarenu ještě zvýší. Není tu nic navíc. Sedadlové skořepiny se šestibodovými bezpečnostními pásy (ano, jsou dvě, oproti jednomístnému GT3), multifunkční závodní volant z modelu 12C GT3, palubní deska kompletně zhotovená z uhlíkových vláken a jako jediný nadstandard, který zvyšuje hmotnost: klimatizace. Mneme si ruce. Asi bude kvůli extrémní rychlosti horko. Jenže parametrům SuperVeyronu se nový McLaren ani zdaleka nepřibližuje. Respektive, jeho parametry jsou slušné. Ale SuperVeyron je jako z jiného světa.

První srovnání: McLaren má před zadní nápravou uložen vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru, dvojitě přeplňovaný turbodmychadly. Za...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům