Zlaté handsfree! zaslechli jsme. A zbystřili jsme. Kdykoli je řeč o zlatu ve spojitosti s jakýmkoli produktem, tušíme, že se někdo snaží uměle povýšit svůj produkt, jen aby mazaně parazitoval na pověsti zlata a opentlil to pořádnou cenovkou. Ale když nám přišel do ruky Nokia J, na první pohled obyčejný Bluetooth headset, ptali jsme se: “A kde je zlato?” Jenže zlato tu skutečně je. 18karátové bílé. Není na ozdobu, ale z ryze praktických důvodů. Jak známo, zlato je chemicky velmi odolný kov. Z běžných anorganických kyselin reaguje pouze s lučavkou královskou. Zlato je také mimořádně trvanlivé a odolné vůči povětrnostním i chemickým vlivům. Může tedy chránit před únikem tělesného tepla, což se také děje například v porodnictví nebo v extrémních přírodních podmínkách. Stručně řečeno: v případě handsfree o zlatě nikdo neví, ačkoli hraje důležitou roli. To je účelový luxus podle našeho gusta.
Finská Nokia je zvláštní značka. Loni zaznamenala nejvýraznější pád ze světových brandů, hodnota poklesla o 15 procent. A to Nokia byla nejhodnotnější evropskou značkou. Poté musela propouštět, hlavně kvůli silné konkurenci na trhu...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům