Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty Praha a 18,5% akcionář Energetického a průmyslového holdingu, by měl nastražit uši. 37letý finančník má totiž dvě velké lásky: členku rozkladové komise České národní banky Kláru Cetlovou, se kterou žije 16 let, a sportovní sedan Maserati Quattroporte, se kterým je 6 let. Jedna z těchto lásek už volá po obměně… “Měl jsem vnitřní problém s tím, jestli Maserati není zbytečnost. Ale člověk nemůže dělat jen rozumné věci, je to radost,” uznal přemýšlivý právník, který nyní ožívá, tak jako všichni fajnšmekři italské značky. Maserati po přesně 10 letech obmění své Quattroporte. V rok 50. výročí existence nabídne jeho šestou řadu. Ta první vyjela v roce 1963. Ta šestá bude k dispozici už od jara. Cena se ještě neví, spekuluje se v rozmezí současného Quattroporte S a Quattroporte Sport GT S, tedy na stupnici mezi 2,8 milionu Kč a 3,5 milionu Kč.
Kvalitní výrobci to nemají lehké. Vyrobí zboží, které se neopotřebuje. Ano, prodají ho. Ale ti, kteří poznají jeho kvalitu, si již další nekoupí. Nemají důvod. Jejich zboží jim přece funguje. A obchod se zastaví. U Maserati to neplatí zcela, ale i Italové se museli zamyslet. Maserati je konzervativnější než Ferrari, tolik nepodléhá módním trendům, je nadčasové. Což je z hlediska opakovaných prodejů kontraproduktivní. Nyní však v Modeně dovodili, že majitelé páté řady Quattroporte již mají rozumně ojeté exempláře na to, aby je s klidným srdcem vyměnili a neutekli k jiné značce. Proto přichází šestá řada. Na pohled širší a delší, ale také opatřena elektronickými vychytávkami, které byly Quattroporte doposud zapovězeny. A to proto, že každý takový nadstandardní mechanismus zvyšuje hmotnost a ubírá vozu na svižnosti a sportovním charakteru. Takovou vychytávkou tedy bude elektrické zavírání víka zavazadelníku. Například. Postačí stisknout tlačítko jako u velké části konkurence.