V Číně koluje vtip: Víte, co znamenají čtyři kruhy ve znaku Audi? Čtyři smyčky na oběšení pro členy správní rady německé automobilky.
Že je to morbidní? Možná. Nicméně nejlidnatější stát světa, který získal neprávem pověst, že koupí “cokoli luxusního”, se pořádně nasupil na Ruperta Stadlera, CEO Audi AG, a jeho podřízené, které napadlo vyvézt do Číny jako novinku speciální edici Audi R8 China Edition. Důvod? Jde o starý model generace R8, ještě před faceliftem. Nabízen je však jako limitovaná senzace, jen přikrytý jiným lakem.
Když jakákoliv automobilka faceliftuje vůz, musí tento krok proměnit v obchodní argument. Facelift je tak podle ní lepší, výhodnější, zajímavější. Jinými slovy: starší model není tak dobrý. Výsledek: Lidé si začnou kupovat raději faceliftované vozy. Problém je, že v té chvíli starší typy skončí ve skladu. Co s nimi? Výprodej? To by ale znamenalo, že Stadler & spol. neodhadli produkci a plýtvali penězi. Navíc Audi nechce působit jako výprodejová značka. Obrátilo by se to proti ní. A tak si Němci zahráli na krále Šalamouna. Starému typu nasadili líbivý lak, dvě aerodynamická křidélka na přední nárazník a karbonové křídlo na záď a v Číně to vydávají za horký šlágr. Číňany tím mají za idioty. Stejná křidélka i křídlo má navíc již Audi R8 GT.
Naopak ve srovnání s faceliftovaným modelem nemá čínské Audi R8 moderní LED světlomety, předesignované nárazníky ani 2spojkovou automatickou převodovku S Tronic. Motor, atmosférický 10válec o objemu 5,2 litru, zase pochází z Lamborghini Gallardo (aspoň to je plusový bod), ovšem v Audi je naladěn na výkon 525 koní a točivý moment 530 Nm. S...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům