Mini se v Londýně půjčuje za 26 pencí na hodinu

Britská automobilka Mini je nejsympatičtější značkou konce roku. Málokdo tak sleduje výzkumy veřejného mínění a problémy lidí. Zní to paradoxně – zrovna u výrobce autíčka, které máme všichni zafixované jako nepraktické a stísněné, do kterého se pořádně nevejde člověk ani bagáž. Mini má být prostě outsider.

Tak si to alespoň myslíme. Ale budete překvapeni, že všechno je jinak.

1. Stísněnost

Gymnastky z East Sussexu nedávno dokázaly, že Mini nemá konfiguraci jen 2+2. Do vozu se jich nasoukalo 28. Jistě, jsou to gymnastky a řídit se v této konstelaci “noha přes hlavu” zrovna nedalo. Pozoruhodné však je, že jich bylo o 5 více než v originálním Mini z roku 1959. Nedá se přitom říci, že by současné gymnastky byly anorektičtější. Naopak, dnešní Mini je větší. Tedy, mělo by být i praktičtější.

2. Praktičnost

Co mnozí považují za handicap, to lze jiným úhlem pohledu vyložit jako výhodu. Zejména ve městě. Neřešme jen absolutní délku, ta může být od 3 do 4 metrů podle typu, obvykle je kolem 3,7 metru. Pozoruhodnější je manipulativnost. Mini se totiž dokáže vtěsnat do parkovací mezery, která je jen o 15 cm delší než auto. Ano, 7,5 centimetru prostoru na každé straně. To je méně než krabička cigaret.

Pokud máte dojem, že musí trvat dlouhé desítky minut, než vůz vparkujete do takového pidimísta, jste na omylu. Parkovací manévr trvá jenom pár sekund. Zde je světový rekordman v nejtěsnějším parkování na světě. Je to cvik, nic víc:

http://www.youtube.com/watch?v=q3BGkOKVMUU

3. Marketing

Jsou dva víkendy do Vánoc a v Anglii vyšla zpráva, podle které Londýňané jsou nejsmutnějšími obyvateli země. Mají prý nejvíce starostí, stresů, nejméně radosti. A tak Mini ve spolupráci s ministerstvem financí vymyslelo akci, která trvá tento víkend a v Evropě nemá obdoby, zato má výrazný marketingový charakter.

Londýňané se baví v průměru prý jenom 142 minut denně – ukázal výzkum. Také kvůli zacpaným silnicím, špatnému parkování u obchodních center,...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům