Dnes jsem v prodejně Nokie viděl dva reklamní spoty na nové smartphony Lumia 820 a Lumia 920 a vzaly mi náladu. Lumie v nich paradoxně hrály vedlejší role a hlavně šlo o kampaně namířené proti Applu, respektive iPhonu 5. Zákon špatného marketingu říká: “Když chceš utajit, jak jsi špatný, naznačuj, že jiní jsou horší.”
Jinými slovy: “Když nemáš dostatek prodejních argumentů PRO svůj produkt, vznes argumenty PROTI konkurenci. Nakonec – nic jiného ti reálně nezbývá.”
A to podotýkám, že sám mám Nokii…
Nokia demonstruje svůj úpadek. Když uznávaná agentura Gartner uvedla, že před absolutním krachem může Nokii zachránit jen marketing, zapomněla dodat “dobrý marketing”. Nebudu tu soudit modely Lumia 820 a 920. Nakonec je jedno, jestli jsou dobré, nebo špatné. Nokia je odsoudila předem. Z obou reklam totiž sálá na sto honů žlučovitost vůči iPhone 5. Vrchol ubohosti je, na co Nokia vlastně útočí:
1. Barevnost
http://www.youtube.com/watch?v=Zjrv9-Botx8&playnext=1&list=PLB533E0B32C722510&feature=results_main
Kreslená reklama na Lumii 920, ve které se Lumia 920 prakticky nevyskytuje, si má utahovat z výhradně černé barvy iPhonu 5. Nokia tím chce sdělit, že Lumia je veselá, má víc barev pouzdra. Hurá. Je to stejné, jako kdyby výrobce aut XY tvrdil, že jeho lak může být i růžový, zatímco například Ferrari má striktní zásady a úzký vzorník barev, nehodlá degradovat značku a extravagantní odstíny v zakázkové výrobě nepřipouští. Znamená to, že Ferrari je špatné auto a vůz XY dokonalý?
2. Rozbitnost
http://www.youtube.com/watch?v=DE9WLgLBeDM
Křehký displej je slabinou iPhonu 5. Stačí malá neopatrnost a praskne. Za nový displej zaplatíte hříšných 4500 Kč. To všechno už dávno víme. Nokia na ohrané písni postavila svou parodii. Jiný útvar zvolit nemohla, protože férové laboratorní srovnání pevnosti iPhonu 5 a Lumie 820 by překročilo objednanou...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům