Loupež v klenotnictví Bulgari v Pařížské ukázala, že v Praze se krást nevyplácí

Lupiči, kteří přepadli klenotnictví Bulgari v Pařížské ulici v Praze, neosvědčili příliš bystrosti a znalostí z oblasti luxusu. Svobodu riskovali kvůli 17 šperkům v celkové hodnotě 7 milionů Kč. Pro srovnání: Z pařížského klenotnictví Harry Winston si také čtyři lupiči podobnou taktikou odnesli podobné množství šperků, ale v celkové hodnotě 80 milionů eur, tedy 2 miliardy Kč. Proč se v Česku nevyplatí loupit?

Nejhodnotnější jsou klenoty v zakázkových limitovaných edicích. Takzvaná Haute Joaillerie (Vysoká šperkařina). Jde o série v počtu jednoho až jednotek kusů. Tyto šperky mají hodnotu nejen z hlediska značky a použitých materiálů a drahokamů, ale především kvůli exkluzivitě. Druhý takový kus buď neexistuje, nebo ano, ale v obměněném designu, s jinými kameny. V ČR se tyto unikáty téměř nevyskytují.

To se týká také hodinářů. Manufaktury rády marketingově prezentují malokusové či zcela exkluzivní unikátní skvosty, které ovšem už předem mají svého kupce a na trh se nedostanou. A pokud ano, tak ne do Česka. Cena jednoho kusu je vždy nejméně šestimístná. V eurech. Do okamžiku převzetí klientem užívá klenotnictví nebo hodinářství vyrobený produkt ke své reklamě. Oblíbenou výkladní skříní pro tyto prezentace jsou hlavní nákupní třídy Evropy, nevyjímaje Avenue Montaigne (Harry Winston). Pařížská není Paříž. Bohužel. Nebo – v tomto případě – bohudík.

Modus operandi lupičů byl přitom podobný. V pražském Bulgari šlo o čtyři muže se zbraní v ruce, dva z nich v převleku za židy. Měli husté vousy a pejzy, jednořadé kabáty. Před prodejnu přijeli v Německu odcizeným tmavým VW Golf, od...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům