O ženách se říká, že rády nakupují, i když ne přímo za účelem nakoupení. Mají rády prostředí, atmosféru, design butiků. Říkají tomu “shopping therapy”, léčba nákupem. A protože vše, co máme rádi mimo stěny svého domu a prospívá nám, se snažíme přestěhovat domů (bazén, saunu, různé podoby sportovišť), začínají být úspěšnými společnosti zaměřené na budování “butiků” ve vlastních domech.
Tedy, abychom si rozuměli, bez prodavačky a reklamačního oddělení. Zkrátka a dobře: Někdo by řekl “šatna”, ovšem podle nás je toto slovo zoufale nedostačující. Jak vypadá splněný sen mnoha dam?
Cestu šikovným řemeslníkům a podnikatelům z Česka naznačují tři specializované americké ateliéry California Closets, L.A. Closet Design a Clos-ette se sídlem v New Yorku. Záběry realizací ukazují, že se dá pracovat s jakýmkoli prostorem, nicméně tak jako v obchodě vynikne větší prostor. Více klientka nepotřebuje. Styl navrhne architekt buď zcela osobitě, nebo citlivě reaguje na design ostatních místností.
Nejde jen o vestavěné šatní skříně, ale úplný koncept s pohovkami, ozvučením a osvětlením. V butikové šatně nachází žena kompletně únikový prostor, nechybí kuchyňka či prosklený bar. Ze všedního vybírání outfitu se stává rituál, příjemná mnohdy i společenská záležitost, které se mohou účastnit také kamarádky.
Pozoruhodný trend: Stále více zájemkyní ustupuje od zrcadlových dveří a přechází k zaskleným vitrínám, kde jsou například boty a kabelky vystaveny jako knihy či umělecké exponáty. Žena si tak lépe vybere a luxusem se více pokochá. Absenci zrcadel, ve kterých by se přesvědčila o správnosti své stylové i barevné kombinace, nahrazuje kamerový systém, snímající majitelku z několika stran, s výstupem na nástěnnou plazmovou televizi. Dálkovým ovladačem zkoušející žena může přepínat mezi jednotlivými pohledy kamer a nepřipravuje se tudíž velkoplošnými zrcadly o butikový styl...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům