Karl Lagerfeld, kreativní ředitel módní značky Chanel, sám nerozezná pravý svetřík Chanel od napodobeniny. Německého návrháře se dotázala redaktorka zahraniční verze časopisu Harper’s Bazaar’s Lauren Brown: “Je můj svetřík originální Chanel?”
Lagerfeld odpověděl: “Myslel jsem si to, vypadá tak. Ale existuje už tolik kopií, že to může být kopie, to víte.”
Rozhovor proběhl po módní přehlídce v pařížském Grand Palais a 79letý Lagerfeld si asi neuvědomuje dosah svých slov. Jen finanční diletant by od této chvíle nakupoval originální hadříky ve značkovém butiku za plné ceny. U Chanelu tento svetřík stojí v přepočtu 47 000 Kč, zatímco repliku seženete na internetu do 50 dolarů, tj. 1000 Kč.
A rozdíl mezi originálem a napodobeninou nepozná ani odborník.
Pařížský módní dům Chanel patří ke třem nejkopírovanějším. Od roku 2011 objevil 600 e-shopů s nabídkou neautorizovaného oblečení, vydávaného za pravý Chanel. Podle Lagerfelda právě konkurence internetových obchodů vedla ke...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům