Kupujete si značkovou módu v butiku? Dost možná zbytečně vyhazujete peníze

Karl Lagerfeld, kreativní ředitel módní značky Chanel, sám nerozezná pravý svetřík Chanel od napodobeniny. Německého návrháře se dotázala redaktorka zahraniční verze časopisu Harper’s Bazaar’s Lauren Brown: “Je můj svetřík originální Chanel?”

Lagerfeld odpověděl: “Myslel jsem si to, vypadá tak. Ale existuje už tolik kopií, že to může být kopie, to víte.”

Rozhovor proběhl po módní přehlídce v pařížském Grand Palais a 79letý Lagerfeld si asi neuvědomuje dosah svých slov. Jen finanční diletant by od této chvíle nakupoval originální hadříky ve značkovém butiku za plné ceny. U Chanelu tento svetřík stojí v přepočtu 47 000 Kč, zatímco repliku seženete na internetu do 50 dolarů, tj. 1000 Kč.

A rozdíl mezi originálem a napodobeninou nepozná ani odborník.

Pařížský módní dům Chanel patří ke třem nejkopírovanějším. Od roku 2011 objevil 600 e-shopů s nabídkou neautorizovaného oblečení, vydávaného za pravý Chanel. Podle Lagerfelda právě konkurence internetových obchodů vedla ke...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům