LaFerrari: Dva motory, přes 30 milionů Kč

“Vyrobte gumy, které budou lepit, ale ne tak moc, aby nerostla spotřeba.

Gumy, které udrží řidiče v zatáčkách, ale dovolí mu smýknout se, když bude chtít.

Gumy maximálně přilnavé, ale ne aby se prodřely, spíše aby dlouho vydržely.”

V Pirelli museli mít z objednávky Ferrari hlavu velkou jako český deficit. Ale poradili si. Hybridní LaFerrari potřebuje na dosažení rychlosti 300 km/h pouhých 15 sekund.

Pro srovnání: památný Trabant 601 dosáhl za 15 sekund tehdejší nejvyšší povolené rychlosti v obci, 60 km/h, a maximální stovkou jel za 42 sekund. Doba se zrychlila…

Vše pro aerodynamiku – tak zněl úkol nejen pro výrobce pneumatik. Pozorný čtenář si všimne, že karoserie je silně proděravělá, průduchy se přivádí a odvádí vzduch.

LaFerrari má fungovat na principu žehličky, která se přisaje k vozovce a nepustí. Je to potřeba. V součtu 963 koní (Trabant měl 26) výkonu dvou motorů má akcelerační hodnoty: 0–100 km/h pod 3 sekundy, 0–200 km/h pod 7 vteřin, maximálně 350 km/h.

Karoserie z karbonu pomohla snížit hmotnost na 1255 kg, k zemi ji tlačí zadní difuzor.

Musí to být nářez. Své si odvedou zákazkově vyrobené pneumatiky P Zero Corsa. Vpředu mají rozměr 265/30 a vzadu 345/30. Obouvají vpředu devatenáctipalcová, vzadu dvacetipalcová kola. A poslouchají závodní karbon-keramické brzdy...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům