Portál FirstClass.cz a časopis FC pravidelně nahlížejí do hlavy bohatých. Bohatství ale není jen v penězích. O peníze můžete kdykoli přijít. Hlavní majetek je v myšlení.
Když se Kryštofa Kolumba ptali, co bylo nejtěžší na objevení Ameriky, odpověděl: “Odrazit od evropských břehů.” Nevěděl, kam pluje ani co ho čeká. Matně tušil, že Země je kulatá. Neznal obvod, jen se opíral o výpočty řeckého grafika Ptolemaia a arabského astronoma Afragana. Během plavby navíc zjistil, že se arabské a italské míle neshodují, takže musel plout daleko dál než předpokládal. Přesto se neobrátil.
Aby se dotkl amerických břehů, musel opustit to, čemu bohatí říkají zóna pohodlí a chudí jistota.
“Také jsem dlouho čekal na úspěch a on nepřicházel. Tak jsem mu vyšel naproti. Čím déle čekáte na budoucnost, tím kratší bude.” Amancio Ortega
Na co lidé čekají
Mnozí lidé se domnívají, že nejdříve potřebují hodně velký kapitál nebo geniální nápad a bez toho nemají šanci uspět. “Když jsme rozjeli Facebook, vypadal jinak. Byla to jen myšlenka. Podstatné bylo, že jsme začali. Mouchy, které se vždy objeví, jsme vychytali cestou. Kdybychom čekali, až bude projekt bezchybný, nikdy bychom ho nespustili. Protože chyby objevuje trh. Hlavně nějak začít,” říká Mark Zuckerberg.
Většina dolarových miliardářů z TOP 100 začala bez kapitálu. Vydělávali v malém. Naučili se hospodařit a poté to rozjeli ve velkém. S nižším rizikem. Už věděli jak.
A co se týče geniality. FirstClass.cz psal, že autoři geniálních myšlenek paradoxně nezbohatli. “Dlouhodobé bohatnutí je založeno na negenialitě. V podnikání je hlavní tragédií, když dosáhnete svého cíle,” uvedl Bill Gates. Příklad na vysvětlení:
Ještě nikdo nesestrojil dokonalé auto. Přesto automobilky vydělávají. Nebo právě proto? Každý nový model je lepší než ten předchozí. Ale horší než ten následující. Auto ze zásady nesmí být dokonalé. Jinak by se trh nasytil a byznys by se zastavil. Musí se zvyšovat výkon, snižovat spotřeba paliva. Kdyby automobilky řídili chudí, nikdy by s dalším modelem nevyjeli. Stále by od inženýrů chtěli jen ten “dokonalý”.
“Recept na úspěch je jednoduchý: Najít to, za co jsou lidé ochotni zaplatit, a udělat to lépe.” Richard Branson
Jak se bohatí inspirují
Spoluzakladatel Yahoo Jerry Yang nedávno ukazoval, jak je důležité mít otevřené oči. Každou sekundu se můžete bavit tím, že budete neustále hledat příležitosti.
Sergeje Brina ťukl nápad na Google v rozčilení z neschopnosti prodavače pizzy.
Dietrich Mateschitz přemýšlí o písmenkové polévce, kterou by si užili i nevidomí.
Christian Louboutin uvažuje o speciální obuvi pro otylé. “V Americe jsem viděl muže, který si přes břicho nemohl zavázat tkaničku. Vymyslet boty, které se nezavazují a ještě se jednoduše nazouvají, to by byl šlágr.”
Úspěch v podnikání není jen o tom dřít jako mezek. Nemusíte mít větší úspěch, ani když budete mít lepší nápad, ani když toho odpracujete více než někdo jiný. Proč?
“Vítězem není ten, kdo utíká nejrychleji, když běží špatným směrem.” Roman Abramovič
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům