Jak funguje helikoptérový byznys jinde: Brazílie těžce zastínila Česko

Loňské vydání FC s Angelinou Jolie na obálce, kterého nám zbylo jen 16 výtisků, jsme věnovali speciálnímu druhu soukromé dopravy – vrtulníkům. Na 20 stranách jsme kritizovali tuzemskou infrastrukturu, kde chybí heliporty i helipady, tudíž chybí poskytovatelé tohoto létání. Jak by mohlo být využívané, popisuje Cozete Gomes, bývalá brazilská modelka a dnes podnikatelka s majetkem 125 milionů dolarů.

“Po celém městě vlastním 8 firem a nemám čas zdržovat se v kolonách aut v Sao Paulu,” zmiňuje 41letá Gomez obchodní metropoli Brazílie s 20 miliony obyvatel (dvakrát větší populace než celé Česko). “Pro mě je helikoptéra nezbytný nástroj. Najímám si ji denodenně, pro obchod, na mítinky. Zjednodušuje mi život, šetří čas,” vysvětlovala během 50minutového přeletu soukromou šestimístnou helikoptérou přes Campos de Jordao, horský resort nazývaný boháči “brazilské Švýcarsko”.

Jen v Sao Paulu je registrováno 420 takových helikoptér, více má jen New York. Hodina letu stojí v přepočtu 25 000 Kč. Zdá se vám to příliš? Ve městě je 1880 jedinců s finančními aktivy většími než 30 milionů dolarů, kteří dále bohatnou. Díky tomu se nad Sao Paulem koná denně 500 přeletů. Aby ne, když město má 193 heliportů. Ten největší, Helicicade, nabízí místo pro 80 helikoptér. V Česku sice létat vrtulníky můžete, ale v Praze se dá privátně přistát jen na ruzyňském Letišti Václava Havla (na nemocniční heliporty v centru žádného podnikatele nepouští), takže při návazné jízdě autem na...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům