Starejte se, delegujte a chápejte právo na chybu. Branson vysvětluje, jak být lídrem

FirstClass.cz netrpí hysterickými předsudky k MLM. Ostatně výhodu osobního doporučování a přímého prodeje si uvědomuje i řada miliardářů. Nedávno jsme psali, jak se šestý nejbohatší Brit Richard Branson rozhodl najít nové tahouny ve své firmě právě prostřednictvím multilevelových principů zavedených v několika desítkách divizí svého konglomerátu Virgin. Nyní všem poradcům a distributorům ve Virgin Cosmetics, Virgin Spa, Virgin Vie At Home, Virgin Money, Virgin Credit Cards, Virgin HealthCare, Virgin Life Care, Virgin Energy, Virgin Drinks, Virgin Voucher, Virgin Vacations, Virgin Ware, Virgin Mobile, Virgin Experience Days a Virgin Flowers rozeslal video, na kterém vysvětluje, jak být ještě lepším lídrem.

Čtyřminutový úryvek z videa se svolením společnosti Virgin publikujeme níže.

Myšlenky jsou to zajímavé a rozhodně platné i mimo Virgin a prostředí síťového marketingu. Jak i z podnikatele a nadřízeného v práci vyroste opravdový lídr?

1. Buďte pan starosta

“Nejdůležitější na správném vedení firmy je celou dobu pamatovat na to, co firma ve skutečnosti je. Je to společenství lidí. Vybírejte si lidi se stejnými cíli a stejnou chutí jich dosahovat. Neztrácejte čas a energii přesvědčováním někoho, kdo je negativní, nevěří v sebe, natož v cizí lidi a v životě se o nic nepokouší, hlavně aby neselhal. Volte ambiciózní a ctižádostivé lidi a nehleďte jen na dosažené vzdělání, výsledky a zkušenosti. To všechno lze průběžně nabýt. Základem je, aby firma byla parta, 24 hodin denně toužící po tomtéž. Po vlastním rozvoji a úspěchu.”

Dobrého lídra označuje jako “starostu”, protože se stará o starosti lidí. “Dobrý lídr naslouchá a motivuje. Lidé jsou jako květina. Když se o ně staráte, vzkvétají. Když se o ně nestaráte, vadnou. Chvalte je, zajímejte se o ně, a to nejen pracovně. Mají-li být výkonní, musejí být spokojeni v soukromí. Snažte se jim pomáhat – když ne skutkem, tak aspoň nasloucháním. Buďte první, kdo sdílí jejich radost i smutek, ať cítí, že Vám na nich záleží. Buďte s nimi, vrátí se Vám to, až oni budou s Vámi.”

2. Respektujte právo na chybu

Branson si bez ohledu na bohatství zakládá na pokoře. Odsuzuje domýšlivost, přehlížení, aroganci. To se projevuje také na chování k potenciálním zákazníkům či spolupracovníkům, kteří se zákazníky či spolupracovníky zatím nestali. Odmítli to. “I když se oslovený nestane Vaším partnerem, neopouštějte ho. Neventilujte své zklamání, frustraci. Má právo na omyl. Dopřejte mu čas a po celou dobu ho hýčkejte, zajímejte se o něj, jako kdyby Vaším partnerem už byl. Nic nechutná tak sladce jako zákazník, který omluvně zaklepe s...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům