Obchodníci už poznají VIP zákazníka, aniž by se jim představil

Stalo se Vám, že vkročíte do obchodu a prodavačka si s ledovým klidem dál lakuje nehty, protože podle jejího povrchního oka nejste dostatečně draze oblečeni, tudíž zřejmě nebudete zajímavá kupní síla?

Nemusíte smutnit. Traduje se, že když si před lety rockový zpěvák Semaforu Pavel Sedláček šel za celoživotní úspory koupit své vysněné Ferrari, vstoupil s igelitkou a personál ho zcela ignoroval. Neočekával, že právě v igelitce budou miliony v hotovosti.

Kastovat jiné podle vzezření ovšem není jen český problém. Jinak by nevznikla technologie, kterou bude nepochybně chtít většina drahých butiků. Co bude umět?

Představte si, že přijdete do obchodu, a aniž jste v něm byli kdykoli předtím, budou znát Vaše jméno, míry, oblíbený styl i představu cenového rozpětí. Fantazie? Ne, realita.

Společnost NEC IT Solutions zhmotnila sen spíše obchodníků než zákazníků. Vytvořila technologii, která rozpozná příchozího významného klienta a zalarmuje personál, který se bude moci postavit do latě. Software dokáže na základě 3D antropologických rysů identifikovat obličej, i když jej zakrývá klobouk, šátek a sluneční brýle. K tváři přiřadí číselný kód a umístí jej do tajné databáze, sdílené jak v rámci dané obchodní sítě, tak dalšími firmami, které si přístup zaplatí. A to kdekoli na světě. Díky tomu je možné se na dobře utrácejícího zákazníka zaměřit a chytře si jej předejít například šampaňským.

Jakmile software...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům