British Airways vměstnaly do svého prvního Airbusu A380 čtyři cestovní třídy

Na londýnském Heathrow přistála v krátkém rozmezí dvě zajímavá letadla. Obě s trikolórou British Airways a obě novinky. Britové mají první Airbus A380, největší dopravní letadlo na světě, a jako první na západě začnou operovat Boeing 787 Dreamliner. Dovolte, abychom si všimli třistaosmdesátky. Její řešení je zvláštní.

Jak jsme nedávno psali, každá letecká společnost má originální konfiguraci tohoto superjumba. Někdo dvě paluby pojímá komfortně a dopřává cestujícím prostor, jiní se snaží naopak razit doporučení francouzského výrobce, firmy Airbus S.A.S., a vměstnat do kolosu co nejvíce sedadel. Rekordmanem je Air Austral, francouzská aerolinka vypravující lety na ostrov Réunion, nepočítá s lidmi, ale s 840 sardinkami.

Jistě, je krize a každá letenka se počítá. O to víc vynikají British Airways, k pohodlí pasažérů vlídnější – srovnatelně s dubajskými Emirates nabízejí jen 469 sedadel.

Ale! Nezvykle Britové přistoupili k počtu cestovních tříd i jejich rozložení v letadle.

Některé aerolinky mají dvě třídy: levnou Economy Class a dražší Business Class. Komfortnější nabízejí ještě nejdražší First Class. Tedy nejvýše 3. Britové mají 4!

Na horním snímku je First Class. Zatímco například Emirates logicky a symbolicky vyzvedají vyšší třídy (tedy First Class a Business Class) do horního podlaží a na dolním ponechávají ekonomické sedačky, tak British Airways namíchaly guláš, ve kterém na dolní palubě je 14 křesel First Class a nejlevnější místa Economy Class, která bývají nejhlučnější a využívaná rodinami s malými dětmi. Vypadají normálně:

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům