Emirates loví v novém rybníčku, nabízí privátní tryskáč. Obří, drahý, ale zajímavý

Zajímavý nápad aerolinky Emirates: Nabídnout něco víc než nejvyšší cestovní třídu First Class. Výsledek zní překvapivě: Privátní jet. A ještě k tomu mimořádný.

Letecká linková společnost vlastněná dubajskou vládou službu nazvala Emirates Executive a jde o využití letounu Airbus 319 v uspořádání pro 19 osob. Na jednu stranu je to krok vpřed: Soukromé tryskáče žádná aerolinka nenabízí a tento je unikátní i mezi specializovanými poskytovateli privátních jetů. Na druhou stranu je to krok vzad: O soukromé tryskáče této velikosti není velký zájem, protože jsou dost drahé a v lecčems nepraktické. V čem je tedy výhoda Emirates Executive?

Divizní senior vicepresident dubajské společnosti Adnan Kazim tuto hádanku příliš nerozšifroval. “Emirates Executive s flexibilitou a luxusem, který mohou nabídnout jen soukromé lety, ještě zvyšuje vysoký standard a kvalitu, kterou zákazníci od Emirates očekávají.” O tom není sporu. Další věta je ale otazník: “Zaznamenali jsme zvýšenou poptávku v segmentu soukromého cestování, a to zejména na Blízkém východě a Evropě, ale i na trzích jako Indie, Rusko a Čína. S nabídkou vysoké kvality služeb a důrazem na detail asociovaný s Emirates vyplníme tuto mezeru na trhu.” O jaké mezeře hovoří? To nikdo neposkytuje v Indii, Rusku, Číně a na Blízkém východě privátní letadla? Vždyť například NetJets fungují po celém světě, a to s bezkonkurenční flotilou téměř osmi set letadel, a nejen s airbusem…

Na druhou stranu, model 319 se vymyká. Je to spíše dopravní letadlo, tzv. airliner, než flexibilní jet. To má svá úskalí. Nepřistane na každém letišti. Klient tak nemůže letět kamkoli, ale ani nemůže být všude nabrán. A to ani nemluvíme o ceně. Pokud by základna, ze které je stroj vypravován (jako z taxi základny), byla v Dubaji, tak jeho přistavení do Prahy (6 hodin letu) se pasažérovi prodraží, ještě než nastoupí. Nicméně ve vysoké míře pohodlí zvládne dlouhé lety. Otázkou je hodinová sazba.

Kdo si ho tedy bude moci dovolit a proč? Evidentně firmy, které jsou ochotny svůj management a klienty hýčkat. Nabídnout něco neobvyklého. Emirates spoléhá na vazbu pasažérů ke známé značce. Jakýsi “klubismus”. A než by se spoléhala jen na linkové lety, rozšíří záběr i na klientelu, která by v běžném komerčním letadle Emirates neseděla, protože je citlivější na soukromí a nechce se s nikým potkat. Služby Emirates tato osoba může znát a kvitovat. A jsou-li zasazeny do luxusu privátního paláce, proč by si neukousla ze společného krajíce NetJets a spol.?

Komfort na palubě je opravdu kvalitní a promyšlený. Kabina je rozdělena do dvou zón – pracovní a klidové. V přední části letadla je jídelna s pracovním posezením až pro 12 osob (nahoře), které využívají i dvou velkých pohovek obklopených čtyřmi mechanicky aktivovanými stoly a dvěma 42palcovými LCD HD displeji.

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům