Byla bezradná z dělníků. Tak založila firmu pro všechny bezradné z dělníků

Je úsměvné, jak zabarvení všeho v životě záleží na úhlu pohledu. Je Vám blaženě? Máloco Vás rozhází. Je Vám pod psa? Máloco Vás rozveselí.

“Snažím se jen přerůst své problémy.” Michajl Prochorov

Jak to dokázat? Každého soupeře nejlépe zničíte, když ho získáte na svou stranu. Z problému vytvoříte příležitost. Krásným příkladem na neděli je Debra Cohen.

S manželem si před devatenácti lety, souběžně s narozením první dcery, postavila dům. Už tehdy zavětřila, že “je problém sehnat spolehlivou firmu za dobrou cenu.” Totéž si uvědomovala stále více v dalších letech, kdy bylo nutné domek udržovat. “Jak zjistit, která firma je opravdu kvalitní a jenom se nechvástá?” A tak sháněla reference v okolí, po známých. A přistihla se, jak jedná PODLE DOPORUČENÍ. A tak založila firmu Homeowner Referral Network, která sbírá informace o malířích, instalatérech, pokrývačích, zednících, zahradnících a dalších. “Celý systém stojí na otázce: Byli jste s jejich službou natolik spokojeni, že byste je doporučili dál?”

“V přímém prodeji je budoucnost obchodu.” Warren Buffett

Firmu původně představovala jen Debra, sama v domácnosti. “Půjčku” od manžela 5000 dolarů využila jen na vytvoření internetové stránky a palivo do auta, kterým objížděla zájemce, registrované pouhou hláškou “Potřebuji na domě NĚCO udělat”. Podle poptávané činnosti a své databáze propojila zájemce s doporučovatelem, tj. osobou, která podobný zážitek již absolvovala a s nějakou firmou byla spokojena.

Protože doporučovatel ztrácel svůj čas, bylo přirozené, že mu nabídla odpustek, podíl z provize. Tu jí vyplácel doporučený dělník/firma ze svého zisku. Cena pro koncového zákazníka se tedy nenavyšovala. Brzy doporučovatelé pochopili, že si doporučením mohou přivydělávat. Zejména ženy v domácnosti, které u prací byly a mohly tedy poreferovat i o tom, jaký nepořádek po dělnících zůstal, jak se...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům