Nevěděli si rady, jak se prosadit. Tak založili firmu, která pomáhá se prosadit

Časopis FC se snaží snášet živé důkazy o tom, že k úspěchu není nutný velký kapitál, vysoké vzdělání, protekce, korupce ani přesný věk. Nemusíte žít ani mimo Ameriku, kde si mnozí stěžují na přílišnou konkurenci, ani v Americe, kde je zase velký trh. Uspět se dá třeba z Austrálie, stačí být na internetu. Dnes další doklad.

Je to 11 let, co se 19letý Mitchell Harper a 23letý Eddie Machaalani seznámili na online chatu. Spojovaly je zájmy, internet a touha být vlastním pánem, hlavně ne zaměstnancem. Ať měli jakýkoli nápad, končil na téže otázce: “Jak se na internetu prosadíme s omezeným rozpočtem? Jak se o nás dozvědí klienti nebo investoři?” Z otázky vzešla odpověď. Vznikla internetová platforma Bigcommerce, která právě majitelům podobných startupů pomáhá s obchodem, nalezením klientů i investorů.

Začněme od konce. Nyní mají 35 000 zákazníků, 300 zaměstnanců a prakticky každoročně zdvojnásobují své příjmy. Steve Case, spoluzakladatel AOL (America Online, poskytovatel internetových služeb a člen impéria Time Warner), podpořil dnešní třicátníky investicí ve výši 40 milionů dolarů. Jeho podmínka: bude využita na další rozvoj. Expanze musí pokračovat! “Zaujali mě už ve svých začátcích. Za prvních dva a půl roku měli tržby přesahující 1,2 miliardy dolarů,” oceňuje Case (na snímku dole) s tím, že “i když oblast e-obchodu roste, stále je ještě dlouhá cesta. Bigcommerce umí poskytnout startupům stejné nástroje, jaké mají velcí hráči.”

Machaalani (na snímcích vždy ten vpravo) popisuje základ úspěchu jednoduše: “Vrhli jsme se do toho, co nás baví, rovnýma nohama. Byli jsme ochotni pracovat 14, 15 hodin denně, 7 dní v týdnu. Dělali jsme vše proto, abychom rostli stále víc. Pokud se nám to nedařilo, zabrali jsme víc. Pokud se nám to dařilo, zabrali jsme také víc!” Až v roce 2009 si dopřáli luxus – protože už na práci nestačili, najali si 15 account manažerů, kteří se osobně a kompletně starali o přidělené klienty. “Zprvu jsme začínajícím internetovým podnikatelům radili, pak jsme začali vytvářet celé obchodní i marketingové platformy, až si klienti zvykli na nás přenést všechno. A my si poprvé řekli, že chceme být největší v oboru na světě!” usmívá se Harper.

“Síla snu, byť zní neuskutečnitelně, je v tom, že s jeho vyslovením začnete opravdu hledat cesty a s velkou pravděpodobností ho opravdu dosáhnete.” Michele Ferrero 

Když měli okolo 10 000 klientů, pravidelně platících od 24,95 do...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům