Aerolinka napodobila McDonald’s, trefuje strategický cíl – děti

Kdo chce podnikat s dlouhou perspektivou, často míří na děti. Obměkčí rodiče a ještě si vychová celou novou generaci klientů. Dělá to McDonald’s a nyní i Eva Air.

Ačkoli si kdekdo myslí – podle ženského jména v názvu –, že za první tajwanskou aerolinkou stojí žena, zakládal ji muž – dnes 85letý Chang Yung Fa. Před 24 lety to pro něj byla trochu recese a hobby, ale pak jeho Evergreen Marine, čtvrtá největší loďařská firma světa, v důsledku krize 2008 sama najela na mělčinu a ztroskotala. Changův majetek povadl na 1,45 miliardy dolarů a na aerolinku náhle sází víc než jindy. A musí se odlišit. Sází tedy na klienty, jaké jiné letecké společnosti vytěsňují.

Na děti.

Chang říká, že ho inspiroval McDonald’s, který pochopil, že důrazem na děti zvýší obraty jak okamžitě, tak perspektivně. Děti jsou Achillova pata rodičů. Upřednostní řešení, které je dětem bližší. Málokdy potomkům něco odmítnou, zejména v dnešní rozvodové době. V dětech si firma vychová loajalitu a nekonečné generace klientů.

Kde se líbí dětem, tam je méně dospělých reklamací. Dospělí vypnou mozek a děti nadchne vše. Je to easy business, říká se. Jen si děti jednou získat. Ale jak udělat aerolinku pro ně? Jak poprvé vtáhnout na palubu bez většího protestu také rodiče?

Odpověď vypadá takto:

Eva Air oděla své Boeingy 777-300 do motivů Hello Kitty. Úspěšný test již proběhl na linkách do Japonska, Hongkongu, Jižní Koreje, Číny a Guamu a 18. září poletí “kočka a její kreslení kamarádi” poprvé mimo Asii – z Tajpeje do Los Angeles.

Máte letenky?

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům