Bývalý student, který navrhuje lodičky, po 9 letech prodal značku za půl miliardy

“Svět patří těm, co se neposerou.” Charles Bukowski

Ve svých 24 letech založil Nicholas Kirkwood společnost, která měla vymýšlet, vyrábět a prodávat dámské boty na podpatku. Vrhl se do děsivé konkurence.

Dnes, po 9 letech, největší módní impérium světa, Louis Vuitton Moët Hennessy nejbohatšího Francouze Bernarda Arnaulta, oznámilo koupi většinového podílu v jeho firmě za 20 milionů eur, to je 518,4 milionu Kč. Kromě výnosů, které návrhář během kariéry utržil, tak zpětně získá 4,8 milionu Kč za každý odmakaný měsíc.

“Nemá smysl, abychom se v kterékoli značce snažili vyrábět podobné boty. Nikdo nepřemýšlí jako Nicholas. Jestli chceme mít totéž, musíme se stát jeho součástí. Nejsnazší způsob, jak se zbavit nepřítele, je učinit ho spojencem,” vyjádřil Arnault hlavní důvod, proč by se lidé neměli bát podnikat. Když dva dělají totéž, výsledek není tentýž. Každý je originál s unikátními nápady, nikdo jiný nemůže být jako Vy.

Koupi vyjednávala dědička impéria, Bernardova dcera Delphine Arnault, podle níž “jsme rychle zjistili, že sdílíme stejnou vizi. Chceme Nicholasovi umožnit, aby dále objevoval hranice své kreativity, zatímco jeho značka využije našich zkušeností v obchodě.” Kirkwood stihl otevřít více než 150 autorských butiků po celém světě, naposledy v Las Vegas. Podle paní Arnault patří mezi talenty, které konglomerát nyní vyhledává po celém světě. LVMH zkraje tohoto roku investoval i do 28letého Francouze Maxima Simoense, stoupence ready-to-wear designu, tedy takového oblečení, s nímž se hned z přehlídkového mola dá jít mezi lidi. Je to opak často nepoužitelných “wow” oděvních konstrukcí, jež mají jen vzbudit zájem o značku.

A jak se mládenec dostal až k půl miliardě korun? Rodák z německého Münsteru se v mládí vydal studovat do Londýna. Aby se uživil, od svých 19 let pracoval u kloboučníka Phillipa Traceyho, kde byl 5 let. Sbíral...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům