“Peníze nejsou všechno,” prohlásil roku 1811 Jakob Mayer Rothschild. Jeho žena Betty Salomon von Rothschild s humorem dodala “Jistě ne, jsou přece také šperky a kožichy”. Jenže německo-francouzský bankéř to myslel jinak. Hlavní je služba.
Zní to až politicky, jenže v poskytovaném produktu je veškerý úspěch podnikání. Protože nám mnoho čtenářů píše, že se neumí od peněz oprostit (do zaměstnání přece chodí hlavně pro peníze!), dovolíte při pondělku malý matematický příklad?
Podnikání lze nejlépe přirovnat k budování sadu, který časem nese ovoce. Zde je zadání (veškerá data, prosím, přijměte jen pro tento příklad, nevycházejí z reality):
Rozhodli jsme se vybudovat ovocný sad.
Hotový ovocný strom, který ihned plodí, koupíme za 1000 Kč.
Sazenici ovocného stromu, která první sezonu pouze roste a až druhou sezonu dává plody, koupíme za 100 Kč.
Jeden strom (vyrostlá sazenice) nám dá za sezonu ovoce za 500 Kč.
Máme ušetřeno 1000 Kč.
Jsou dvě možnosti, jak s tisícikorunou začít:
1) Zakoupíme 1 strom za 1000 Kč. Celou tisícikorunu máme zpátky až po 2. sklizni (2 x 500 Kč). Poté budeme vydělávat každoročně 500 Kč. To znamená, že druhý strom si budeme moci přikoupit po 4. sezoně. Dost pomalé, že?
2) Zakoupíme 10 sazenic, dohromady za 1000 Kč (10 x 100). Nevýhoda: První rok budeme bez jakéhokoli výnosu. Výhoda: Po 2. sezoně...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům