Jakmile se daří obchodníkům, měla by to v první řadě pocítit státní pokladna – říká se. Škoda, že ne v každé zemi to platí také obráceně: Aby se dařilo podnikatelům, pomůže erár. Tedy, neplatí to možná u nás, ale například v Paříži ano. A už na městské úrovni.
Pařížský magistrát má jednoduché počty: Pro městskou ekonomiku mají přínos turisté. Období, které může turisty především přitáhnout, je předvánoční. Nákupy, romantika – ale konkurence v Evropě je velká. Navíc nedává logiku, aby každý obchod a obchodní dům v Paříži jednotlivě oslovoval svou reklamou každého příchozího turistu. To by bylo otravné až kontraproduktivní. Tak za všechny koná magistrát, vydal tzv. Nákupní pasy.
Každý turista, který – například už na letišti Charlese de Gaulla – uskuteční nákup za alespoň 80 eur, získá k účtence i průkaz, který mu zaručí základní slevu ve výši 10 % v asi 270 obchodních domech a drobných buticích na hlavních třídách. Aby bylo jasno. Je to sleva paušálně poskytnutá (a hrazená) městem. To má dvě výhody. V obchodě může zákazník čerpat...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům