Podnikat v dnešní době není legrace. Časopis FC rád přináší příklady, nač si dát pozor. Kdybyste Vy byli restauratéry, jak byste vyřešili tento ošemetný případ?
V Chicagu je restaurace Alinea. Jejím majitelem (i šéfkuchařem) je Grant Achatz. Máme-li ho charakterizovat, nemá rád kompromisy. Na talíři ani ve své restauraci.
Nyní michelinský kuchař napsal zajímavý tweet:
Tbl brings 8mo.Old. It cries. Diners mad. Tell ppl no kids? Subject diners 2crying? Ppl take infants 2 plays? Concerts? Hate saying no, but…
Reagoval na toto: Do jeho restaurace přišel pár. S osmiměsíčním dítětem. Neměl volbu. Chůva odřekla na poslední chvíli, manželé již měli rezervovaný stůl. Mohli nepřijít, ale když zaplatíte nevratný kredit 265 dolarů na osobu, máte jeden důvod. A když se podíváte do plného rezervačního kalendáře této restaurace, která má nejvyšší gastronomické ocenění, tři hvězdy Michelin, máte důvod druhý. A jdete.
Jídlo dle očekávání – radost se podívat. Ale dítě nemělo pro špičkové prostředí, vůně i servis pochopení. A propuklo v neutišitelný pláč, který Achatz slyšel až v kuchyni. Natož všichni hosté u stolů. Co teď?
Má pár, který si už zaplatil tak drahou večeři, v ceně právo na malého narušitele?
A naopak cizí strávník, který si zaplatí tak drahou večeři, musí poslouchat nářek?
Může tak...
Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům