Jak během dvaceti let zhodnotit firmu z nuly na 100 miliard korun

Obchodní schopnosti arabských šejků se podceňují. Vždyť Vám tryská ropa ze země, to se Vám pak bohatne – slýchají. Jenže šejkové dokážou s pomocí svých výnosů sestavit i docela dobrou službu – a díky ní vydělávat ještě více.

Ještě v roce 1984 byla Dubaj odříznutá od světa. A to šejkové nechtěli. Když i Gulf Air omezil lety do arabské pouště, vláda emirátu založila v květnu 1985 aerolinii, která neměla žádné letadlo. První dvě, Airbus A300 a Boeing 737-300, odkoupila na splátky od Pakistan International Airlines, ale Pakistánci trvali na tom, že budou stroje ještě servisovat. Dva roky trvalo handrkování, lakování a vnitřní reinstalace sedaček dle náročných potřeb šejků. Dnes mají Emirates 212 letadel a přivážejí turisty z 80 zemí. Zaměstnávají 48 000 lidí, což je – mimochodem – stejně jako nezaměstnaných Romů v ČR. Že to ale dělají dobře, naznačuje i nárůst hodnoty značky Emirates. Jak se dá zjistit?

Poradenská společnost Brand Finance, světová ikona v oblasti oceňování značek, ve svém každoročním Brand Finance Global 500 reportu vypočítává dolarovou hodnotu...

Chcete pokračovat ve čtení?
Vytvořte si ZDARMA účet a získejte přístup ke všem článkům